Corporate wellness - moda czy konieczność w nowoczesnej organizacji?

Sukces firmy w dzisiejszych czasach nie jest zależny od jasnych i przewidywalnych reguł, które wystarczy wcielić w życie, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Istnieje wiele dodatkowych uwarunkowań które sprawiają, że niektóre firmy zostają liderami w swojej branży, a niektóre jedynie walczą o przetrwanie na rynku. Co decyduje o tym, że tylko nielicznym się udaje? Innowacyjność? Elastyczne odpowiadanie na potrzeby klientów? To podstawa, ale głównie liczy się postawienie na potencjał który drzemie w każdej firmie: pracowników.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Corporate wellness - moda czy konieczność w nowoczesnej organizacji?

PODZIEL SIĘ


Autor: EM

15 lis 2013 8:45


McKinsey opracował kiedyś formułę niezbędnych czynników sukcesu przedsiębiorstwa, tak zwane „7 S"- strategy (strategia), structure (struktura), systems (system), skills (umiejętności), staff (pracownicy), style (styl) i w końcu shared values (wspólne wartości). Do niedawna trzy pierwsze czynniki z tak zwanej grupy „twardej" były najważniejsze. Dziś jednak konkurencja jest tak duża, że na prowadzenie wysuwa się jeden z czynników „miękkich"- pracownicy. To w nich drzemie potencjał sukcesu firmy.

Bo w biznesie liczy się człowiek

Współczesny przedsiębiorca musi liczyć się z tym, że potencjał jego firmy tkwi w umiejętnościach i zaangażowaniu pracowników. Należy zatem zobaczyć w nich nie tylko cyborgów i tytanów pracy ale i zwykłego człowieka. Człowieka, który może mieć różnorakie problemy natury emocjonalnej i fizycznej tj. problemy zdrowotne, rodzinne, problemy ze stresem, z relacjami z ludźmi, konflikty. Jak zobaczyć w pracowniku człowieka? Wystarczy sprawić, by misje firmy mówiące o szacunku, dbaniu o pracowników, docenianiu ich pracy- nie były tylko pustymi hasłami.

Jeśli zatrudniony człowiek będzie czuł, że ma wsparcie ze strony pracodawcy w różnych sferach jego życia, które są niezbędne do poczucia bezpieczeństwa i satysfakcji (zdrowie fizyczne, równowaga psychiczna, balans pomiędzy pracą a życiem, sprzyjające środowisko, komunikacja międzyludzka, rozwój kompetencji zawodowych, równość w pracy) skutek będzie jeden - firma zyska lojalnego, oddanego i zaangażowanego pracownika.

Oczywiście, biorąc pod uwagę model i dotychczasowe funkcjonowanie firm, zmiana postępowania nie będzie łatwa. Należy jednak pamiętać, że to ostatni dzwonek choćby z dwóch powodów. Po pierwsze dziś pracownicy mają większą świadomość własnych umiejętności i wartości, budują swój wizerunek jako markę, wiedzą gdzie i jak chcą pracować oraz dla kogo warto pracować. Po drugie trzeba mieć świadomość, że społeczeństwo się starzeje i trzeba zadbać o ludzi,  których już zatrudniamy. Firma musi zainwestować w employer branding, którego jednym z narzędzi jest wdrożenie zmian w firmie zgodnych z założeniami corporate wellness.
 
Co to jest corporate wellness?

Termin „corporate wellness" czyli wellness w korporacji to nowoczesny trend zarządzania organizacją, którego podstawą jest założenie, że pracownik jest najcenniejszym dobrem firmy.   

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.