PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Coraz więcej sklepów bez kas. A to dopiero początek

Właściciel bezkasowego sklepu zapowiada otwarcie kolejnych takich placówek. Zdaniem eksperta Polskiej Izby Handlu, kto nie włączy się w proces automatyzacji stawiając na nowe technologie, nie będzie w stanie nadążyć za rozwojem handlu i postaw konsumenckich.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Coraz więcej sklepów bez kas. A to dopiero początek

  • Według dyrektora generalnego Polskiej Izby Handlu (PIH) Macieja Ptaszyńskiego, nowe technologie zmieniają oblicze handlu.
  • Konsumenci mogą szybko zrobić zakupy dzięki kasom samoobsługowym czy nowym rozwiązaniom technologicznym, które pojawiają się w licznych sieciach.
  • Ptaszyński zaznaczył, że Polsce funkcjonują już nawet sklepy bez obsługi, otwierane przez klienta za pomocą aplikacji.

Polska firma Surge Cloud specjalizująca się w procesach cyfrowej transformacji dla punktów sprzedażowych, po otwarciu pierwszego bezkasowego sklepu sieci Take&GO w Poznaniu, planuje uruchomienie kolejnych placówek na terenie całego kraju. Sklepy będą czynne całą dobę przez siedem dni w tygodniu.

Jak powiedział dyrektor handlowy Surge Cloud Marcin Popiak, "sieć Take&GO rozpoczęła swoje działanie w Poznaniu i tu też planujemy następne inwestycje" Dodał, że firma podpisała już umowy na nowe lokalizacje, a kolejnym krokiem będzie otwarcie bezkasowego sklepu w Warszawie. "Na chwilę obecną mogę zdradzić, że w rok od otwarcia pierwszego sklepu, planujemy stworzyć 21 placówek na terenie całego kraju" - zapowiedział.

Według dyrektora generalnego Polskiej Izby Handlu (PIH) Macieja Ptaszyńskiego, nowe technologie zmieniają oblicze handlu. "Handel przez ostatnie kilka lat zmienił się bardziej niż wcześniej przez kilka dekad, a wpływa na to zmiana oczekiwań klientów jeżeli chodzi o samo doświadczenie zakupowe, dostępność sklepu czy czas poświęcany na zakupy" - zaznaczył.

Zobacz też: W biurze spędzamy więcej czasu niż w domu. To musi być dobre miejsce

Dodał, że już dziś konsumenci mogą szybko zrobić zakupy dzięki kasom samoobsługowym czy nowym rozwiązaniom technologicznym, które pojawiają się w licznych sieciach. "Na początku były to hipermarkety, a ostatnio sieci mniejszych sklepów, takie jak np. Lewiatan czy Żabka" - wskazał.

Ptaszyński zaznaczył, że Polsce funkcjonują już nawet sklepy bez obsługi, otwierane przez klienta za pomocą aplikacji. W jego opinii właściciele sklepów i sieci handlowych powinni dostosowywać się do nowej rzeczywistości i wykorzystywać te możliwości do rozwoju firmy. "Sklepy i sieci, które nie włączą się w ten proces, nie będą w stanie nadążyć za rozwojem handlu i postaw konsumenckich" - przekonuje.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

lobby działa? 2019-09-01 15:17:26

To co tutaj przeczytałem to tylko i wyłącznie nacisk na kolejne bzdurne transformacje cyfrowe - ależ jasne - pozbawmy pracy kasjerów, wymuśmy na ludziach pobieranie aplikacji a za skorzystanie z takiego samoobsługowego sklepu niech zapłacą bezgotówkowo, bo gotówką ostatnio strasznie się pogardza. Te sklepy to kompletny bezsens - wciąż 90% ludzi chodzi do sklepów, gdzie tradycyjnie jest kasjer/kasjerka, płaci gotówką za zakupy( po kiego płacić kartą za artykuły spożywcze?) i finito. Sklepy samoobsługowe to tak jak było z bankami - w latach 90-tych można było przyjść do banku i bankier dokonywał przelewu - dziś każdy musi mieć konto, kartę kredytową, żyć ponad stan. Co to za durne modele biznesowe by całe swoje życie uzależniać od dostępu do wi-fi i tym bardziej od smartfonowych aplikacji? Walić taki system, zostawiać jak było tradycyjnie, nikomu to nie przeszkadza. Ja powiem nawet więcej - jeśli smartfony mają się kojarzyć z takim niewolnictwem od tych urządzeń - co widzimy wszechobecnie jak są ludzie zapatrzeni w te komórki to może czas najwyższy przywrócić budki telefoniczne( w miejsce durnych stacji roweru miejskiego najlepiej)? Gwarantuje ludzie z tego korzystaliby znacznie częściej - zapomnisz komórki? To grzejesz do automatu, wpłacasz drobne albo wykupujesz sobie kartę abonamentową i kiedy zachodzi potrzeba porozmawiasz parę minut - wygoda. Wi-fi powinno zostawać systematycznie ograniczane i eliminowane - internet tylko kablowy/przewodowy w miejscach pracy i domach w komputerach. Smartfony - won, likwidacja, delegalizacja - tylko do produkcji i użytku zwykłe komórki do kontaktu krótka rozmowa/sms-y - nudne, pozbawione wszelakich kontaktów. Media społecznościowe też najlepiej wywalić - Facebooka, Instagrama - powrócić do stylu - kupuję album, a zdjęcia robię aparatem to se wywołam i będę mieć pamiątkę dla siebie i bliskich, to samo filmiki - można zrzucić na płytę CD. Koniec tej usilnej i obleśnej próby zdominowania realnego życia na rzecz informatyzacji/cyfryzacji jak, ile, kiedy, gdzie, czym tylko się da. To nie wolność - to niewolnictwo, które realizowane jest za cichym przyzwoleniem społeczeństwa. Smartfony, wi-fi, biometrie, bezgotówkowość, sieć 5g, internet rzeczy - to wszystko najlepiej z naszej rzeczywistości won, wypieprzyć, na takie łajdactwo miejsca nie będzie, bo ktoś sobie pragnie tworzyć biznesy oparte o zdzieranie czyichś danych? No chyba porąbało takich ludzi? Za dobrze jest w tej naszej demokracji i panuje przyzwolenie na odbieranie w imię postępu ludziom czasu, zdrowia i prywatności przy jednoczesnym rozleniwianiu, ogłupianiu i uzależnianiu. Inwestorzy, biznesmeni? Cwaniacy, co żerują na zbieractwu danych ludzkich.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.