PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Coraz więcej pracy zdalnej. Mniejsza kontrola i zaufanie wzmacniają zaangażowanie

Pandemia wpłynęła na upowszechnienie się elastycznych form pracy - również w organizacjach, które nie miały w planach rezygnacji z obecności pracowników w biurze - wynika z raportu „Elastyczność specjalistów i menedżerów w dobie zmiany", przygotowanego przez agencję Antal oraz Cushman & Wakefield.

  • Autor:jk
  • 10 sie 2020 12:15
Coraz więcej pracy zdalnej. Mniejsza kontrola i zaufanie wzmacniają zaangażowanie
Już 78 proc. badanych oczekuje przynajmniej trzech lub więcej dni w miesiącu pracy zdalnej (średnio 5 dni). (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Już 78 proc. badanych oczekuje, że przynajmniej przez trzy dni (lub więcej) w miesiącu będzie pracować zdalnie.
  • Ankietowani cieszą się dużą elastycznością godzin pracy - tylko co dziesiąty respondentów ma sztywne godziny pracy (bez wyjątków).
  • W czasie pracy zdalnej 43 proc. pracowników ocenia poziom zaufania ze strony pracodawcy bardzo dobrze, a 40 proc. - dobrze.

Przed pandemią co trzeci badany nie mógł pracować zdalnie w swej organizacji. Ale jednak 70 proc. uczestników badania Antal oraz Cushman & Wakefield: „Elastyczność specjalistów i menedżerów w dobie zmiany" w mniejszym lub większym stopniu korzystało z tego rozwiązania. Pracownicy mieli możliwość takiej formy aktywności zawodowej średnio 5 dni w miesiącu, lecz jednak nie wykorzystywali ich w pełni.

Z badania wynika, że najmłodsza generacja - pokolenie Z - w najmniejszym stopniu wybierała ewentualność pracy zdalnej. Wynikało to z braku odpowiedniego doświadczenia i wiedzy oraz czerpania największych korzyści z pracy wśród bardziej doświadczonych współpracowników.

Podczas epidemii w Polsce 54 proc. specjalistów i menedżerów pracowało w pełni zdalnie, a 25 proc. w przeważającej części, bywając od czasu do czasu w biurze. Upowszechnienie się pracy zdalnej w dobie pandemii wpłynęło również na prognozowany wzrost takich możliwości w przyszłości. 46 proc. badanych sądzi, że wymiar pracy zdalnej w ich organizacjach zwiększy się, a jedynie 14 proc. zdecydowanie wyklucza taką możliwość.

Czytaj też: Praca z domu czy w biurze? Te firmy nie mają tego dylematu

Również z badania Hays Poland wynika, że 67 proc. pracowników patrzy dziś na pracę zdalną bardziej pozytywnie, a zaledwie 3 proc. deklaruje negatywne podejście do pracy w domu. Jednocześnie 30 proc. respondentów nie zmieniło zdania o tej formie świadczenia pracy. Tę grupę mogą w dużej mierze tworzyć osoby, które już wcześniej jej doświadczyły na większą skalę; okres pandemii tylko potwierdził ich przekonania.

Mimo konieczności mierzenia się z różnorodnymi wyzwaniami m.in. brakiem pokoju do pracy, koniecznością łączenia pracy z opieką nad dziećmi i poczuciem odosobnienia, ludzie chcieliby kontynuować pracę w tym modelu. 9 proc. ankietowanych po zakończeniu pandemii chciałoby pracować wyłącznie zdalnie, a kolejnych 39 proc. preferuje model, w którym dominuje praca z domu. Zaledwie 2 proc. zapytanych całkowicie zrezygnowałoby z pracy zdalnej, wszystkie obowiązki wykonując w biurze.

Czas na zmiany

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Coraz więcej pracy zdalnej. Mniejsza kontrola i zaufanie wzmacniają zaangażowanie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Jagna 2020-08-10 16:14:57

    Jak home office wpływa na rynek biurowy i efektywność pracy : walterherz.com/pl/a/jak-home-office-wplywa-na-rynek-biurowy-i-efektywnosc-pracy

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.