PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Coaching u dentysty: Stomatolog jako coach pacjenta? Może to stanowić cenny atut

• Coaching to jedna z form rozwoju osobistego, polegająca na regularnych spotkaniach klienta z coachem, doświadczonym ekspertem-mentorem, który pomaga osiągać wyznaczone cele, tak zawodowe, jak i prywatne.
• Coach to osoba, która posiada tzw. umiejętności miękkie: empatię, zdolność sprawnej komunikacji, rozwiązywania problemów, autoprezentacji.
• Można przełożyć filozofię coachingu i wykorzystywane w nim narzędzia, aby udoskonalić się jako stomatolog.
• Stomatolodzy pokazują, że może to stanowić cenny atut, dlatego też szukają nowych dróg dotarcia do pacjenta.

  • Autor: AT
  • 8 wrz 2016 13:20
Coaching u dentysty: Stomatolog jako coach pacjenta? Może to stanowić cenny atut
Umiejętności i wiedza coacha mogą wpłynąć na codzienną praktykę dentystyczną (fot.fotolia)
REKLAMA

Stomatolog jako coach? Coraz więcej osób, biznesmenów, prezesów, menedżerów czy polityków, rozwija swoje umiejętności miękkie, by sprostać wymaganiom rynku, być lepszym w swoim fachu i odnieść jeszcze większy sukces - dlaczego więc nie dentysta?

Coaching w fotelu dentystycznym

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Coaching to jedna z form rozwoju osobistego, polegająca na regularnych spotkaniach klienta z coachem, doświadczonym ekspertem-mentorem, który pomaga osiągać wyznaczone cele, tak zawodowe, jak i prywatne. Dotyczy już niemal każdej dziedziny życia. Funkcjonuje również coaching medyczny, który jest nastawiony na pracę z pacjentami oraz personelem medycznym. A gdyby tak przełożyć filozofię coachingu i wykorzystywane w nim narzędzia, aby udoskonalić się jako stomatolog?

Argumentem za tym może być dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość, rosnąca konkurencyjność na rynku pracy, ale i oczekiwania ludzi – każdy chce więcej i lepiej. Z usługami stomatologicznymi nie jest inaczej.

Portal Dental Economics sugeruje, że to właśnie dlatego rosną oczekiwania także wobec stomatologów oraz liczba lekarzy, którzy rozwijają kluczowe kompetencje miękkie. Gabinet wyposażony w technologie 3D, szwajcarskie mikroskopy, lasery czy solidnie założone wypełnienie nie wystarczą by przekonać pacjenta. Jego nastawienie od lat się nie zmieniło – pacjent chce ufać lekarzowi i mieć w nim powiernika. Tego nie uczą na studiach. Mądry stomatolog z kolei wie, że dobre relacje z pacjentem uczynią z niego lojalnego klienta na lata.

Czytaj też: Ile zarabia dentysta?

Idąc tym tropem, coraz więcej stomatologów udoskonala nie tylko swoje kompetencje zawodowe, odbywa kursy w najlepszych ośrodkach stomatologicznych na świecie, uczestniczy w zagranicznych konferencjach, prowadzi szkolenia w kraju i za granicą, ale także rozwija się w zakresie tzw. umiejętności miękkich. Wśród nich są także ci, którzy zamiast chodzić do coacha, sami się nim stają. Z korzyścią dla siebie, innych dentystów oraz swoich pacjentów.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Coaching u dentysty: Stomatolog jako coach pacjenta? Może to stanowić cenny atut

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.