PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Co ułatwia, a co utrudnia menedżerom osiąganie celów sprzedażowych?

Aż 85 proc. firm nie zrealizowało w pełni swoich celów sprzedażowych. Dlaczego? Menedżerowie wskazali zewnętrzne i wewnętrzne przyczyny tej sytuacji.

Co ułatwia, a co utrudnia menedżerom osiąganie celów sprzedażowych?
Najważniejszym zewnętrznym czynnikiem przeszkadzającym w osiągnięciu celów sprzedażowych jest wysoka presja cenowa ze strony konkurentów. (fot. fotolia)
REKLAMA

Najważniejszym zewnętrznym czynnikiem przeszkadzającym w osiągnięciu celów sprzedażowych jest wysoka presja cenowa ze strony konkurentów. Tę przyczynę wskazało ponad 60 proc. respondentów Polskiego Badania Sprzedaży 2016, przeprowadzonego przez firmę doradczą Simon-Kucher & Partners. W dalszej kolejności wskazano na złą sytuację klientów i związany z tym niski popyt na oferowane im produkty oraz usługi. 

- Firmom brakuje recepty na radzenie sobie z agresywnymi cenowo konkurentami oraz na pozacenową argumentację handlową - komentuje Tomasz Nowak, dyrektor w warszawskim biurze Simon-Kucher & Partners, autor badania.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Sprzedaż i HR powinny być bliżej siebie. PNSA i HR Influencers zawiązują sojusz

Co zawodzi wewnątrz firm? Menedżerowie na pierwszym miejscu wymieniają brak wsparcia ze strony marketingu (32 proc.), a w dalszej kolejności złe planowanie sprzedaży na poziomie operacyjnym (29 proc.) oraz niską jakość strategii sprzedaży lub całkowity jej brak (25 proc.). W dalszej kolejności jest to słaba segmentacja klientów, która utrudnia efektywną sprzedaż (25 proc.) oraz słabo opracowana argumentacja sprzedażowa (21 proc.).

Cały artykuł znajdziesz tutaj.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Co ułatwia, a co utrudnia menedżerom osiąganie celów sprzedażowych?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.