PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Co trzeci pracownik uważa, że jego firmie brakuje innowacyjności

• 38 proc. pracowników twierdzi, że ich firmom brakuje innowacyjności.
• Według Michała Środy z GoWork.pl wzrost innowacyjności jest opłacalny, choć nie zawsze od razu przekłada się bezpośrednio na zyski.

  • Autor:JP
  • 10 lut 2016 9:59
Co trzeci pracownik uważa, że jego firmie brakuje innowacyjności
Wysoce innowacyjne firmy nie postrzegają innowacji jako planu docelowego, ale jako środek umożliwiający osiągnięcie celu. (Fot.: mat. pras.)
REKLAMA

Pracownicy ocenili innowacyjność pracodawców. 38 proc. osób na pytanie czy w ciągu ostatnich 3 lat ich firma wprowadziła innowacyjne rozwiązania, odpowiedziało negatywnie. Co trzecie przedsiębiorstwo (33,4 proc.) wprowadziło w tym czasie jedynie doraźne usprawnienia. Prawdziwą modernizację przeszło 28,6 proc. organizacji.

Badanie przygotował portal Gowork.pl.

Co sprawia, że pracownicy postrzegają swojego pracodawcę jako innowatora?

Strategia

Nowatorskie firmy posiadają własną, unikalną strategię działania – aby sprawnie wprowadzać innowacyjne rozwiązania trzeba mieć świadomość dokąd się zmierza. Mogą się nią pochwalić wszyscy istotni gracze funkcjonujący na globalnym rynku, jak Apple, Facebook czy Google.

Jeżeli biznes nie posiada strategii, którą, co istotne, łatwo zdefiniować i opisać, jego szanse na bycie innowacyjnym są niewielkie. Ważne też, by misja firmy była autentyczna. Ślepe hasła typu “chcemy być najlepsi”, które nie niosą za sobą żadnego przesłania, nic nie znaczą i tak będą odbierane. Mglista lub niespójna z profilem firmy strategia to pierwsza rzecz jaką należy zmienić by móc być postrzeganym jako innowacyjna firma

Instrument do osiągnięcia określonego celu

Wysoce innowacyjne firmy nie postrzegają innowacji jako planu docelowego, ale jako środek umożliwiający osiągnięcie celu.

Aby dostarczać rozwiązania najwyższej jakości potrzebny jest odpowiedni sprzęt, znajomość nowoczesnych i efektywnych technik działania itd. Trudno np. być nowoczesną firmą informatyczną, nie zapewniając pracownikom dostępu do najnowszych programów, czy budować wizerunek w sieci bez dostępu do internetu.

Wizerunek lidera

Jeżeli firma jest liderem na rynku automatycznie postrzega się ją jako innowacyjną. Przedsiębiorstwo, które stosuje innowacje do osiągania strategicznych celów, w końcu nieuchronnie zdobywa też przewagę w branży.

– Warto zauważyć, że nie zawsze od razu przekłada się to bezpośrednio na zyski. Jako przykład może tu posłużyć chociażby Amazon, który od początku swojej działalności był uznawany za innowatora, wprowadził wiele niestandardowych rozwiązań na rynek e–commerce, a mimo to musiało upłynąć kilka lat zanim te działania zaczęły przynosić realne wpływy – zauważa Michał Środa z GoWork.pl. 

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Co trzeci pracownik uważa, że jego firmie brakuje innowacyjności

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.