PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

"Co się stało, to się nie odstanie". Ta branża jest przyszłością rynku pracy

Jesteśmy świadkami nieodwracalnych zmian na rynku e-commerce. Co się stało, to się nie odstanie. Wiele kategorii z wygody, konieczności, przyzwyczajenia, zostanie w świecie e-commerce - mówi prof. Małgorzata Bombol, wykładowca Szkoły Głównej Handlowej, dyrektor Instytutu Zarządzania Wartością. Co to oznacza? Ogromne wyzwanie dla działów HR.

  • Autor:KDS
  • 25 maj 2021 20:00
"Co się stało, to się nie odstanie". Ta branża jest przyszłością rynku pracy
Rosnące zapotrzebowanie na profesjonalistów z obszaru e-commerce i digital marketingu utrzyma się w najbliższych latach (Fot. PTWP)
REKLAMA
  • Zamknięcie sklepów i galerii handlowych wymusiło rozwiązania, na które większość firm nie była przygotowana.
  • Jednak, jak zaznaczają eksperci biorący udział w debacie „Future cz. II. Rozmowy o trendach przyszłości” zorganizowanej w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego online, zmiany te zostaną z nami na dłużej.
  • - Już rok temu mówiłam, że wiele książek dotyczących zachowań konsumentów będziemy musieli napisać na nowo - przyznaje prof. Małgorzata Bombol, wykładowca Szkoły Głównej Handlowej, która bada zachowania konsumenckie w społeczeństwie.

Prof. Małgorzata Bombol przypomina, że u startu pandemii na rynku dominowały dwie grupy konsumentów. Była grupa goniąca za przyjemnościami świata konsumpcji, którą łatwo było przyciągnąć do online'u, w którym aktywnie poszukiwała nowych gadżetów i okazji cenowych na zakup kolejnych ubrań czy akcesoriów.

Ale była też grupa zmęczona nadmiarem świata konsumpcji. Ta grupa minimalizowała swoje zakupy, Jednocześnie szukała nowych doznań, jakimi było m.in. przeorientowanie się na zrównoważony rozwój. W jej polu uwagi były więc produkty free - bez laktozy, bez GMO.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Nagle pandemia i jednym i drugim przerwała naturalną ścieżkę rozwoju konsumpcji. Nagle okazało się, że po roku konsumenci zdali obie sprawę, iż wielu zakupów nie muszą robić. Że ich koszyki są przepełnione odzieżą, kosmetykami, akcesoriami - opisuje sytuację prof. Małgorzata Bombol.

- To spowodowało, że musieliśmy się przeorientować – konsumenci, dostawcy, marki - i zdać test z koronawirusa. Konsumenci zdali go bardzo szybko i przeskoczyli na zakupy online. Na e-commerce przeszła chemia gospodarcza, mnóstwo rzeczy dla zwierząt, nie mówiąc o modzie, która obecna była w wirtualnym świecie od zawsze. Przeszła też cała branża spożywcza. Wielu konsumentów 50 plus też zaczęło odnajdywać się w świecie e-commerce - wylicza ekspertka z SGH.

Przyznaje też, że jesteśmy świadkami nieodwracalnych zmian na rynku e-commerce. - Co się stało, to się nie odstanie. Wiele kategorii z wygody, konieczności, przyzwyczajenia, zostanie w świecie e-commerce - podkreśla. 

Specjaliści potrzebni od zaraz

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

#whyoffice

#whyoffice Biuro to nie tylko adres 15 czerwca 2021 • 09:30
Debata Propertynews.pl, Propertydesign.pl, PulsHR.pl

Partnerzy

logotyp
logotyp
logotyp
logotyp
logotyp

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: "Co się stało, to się nie odstanie". Ta branża jest przyszłością rynku pracy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.