PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Co rozprasza w pracy i jak temu zaradzić?

  • Autor: AT
  • 24 lis 2019 8:00

Polacy są jednym z narodów, który na pracę poświęca najwięcej czasu na świecie. Wielu ekspertów uważa, że powinniśmy pracować krócej i efektywniej. Jak szybciej realizować wszystkie służbowe obowiązki? Najlepszym sposobem jest znalezienie największych rozpraszaczy i pozbycie się ich. Jak to zrobić skutecznie?

Co rozprasza w pracy i jak temu zaradzić?
Adobe Stock
REKLAMA
  • Biurowe rozpraszacze potrafią znacznie zmniejszyć naszą efektywność, a ich wyeliminowanie może dużo zmienić.
  • Nic tak skutecznie nie rozprasza jak prowadzone w pobliżu rozmowy, maile, hałasy z zewnątrz czy dźwięki telefonów.
  • Najlepszym sposobem jest znalezienie największych rozpraszaczy i pozbycie się ich.

Wielu z nas w pracy towarzyszy poczucie permanentnego niedoczasu. Lista zaplanowanych działań zawsze okazuje się za długa i trudno jest ze wszystkim się wyrobić. Biurowe rozpraszacze potrafią znacznie zmniejszyć naszą efektywność, a ich wyeliminowanie może dużo zmienić.

Polacy są jednym z narodów, który na pracę poświęca najwięcej czasu na świecie – sprawy zawodowe zajmują nam średnio 2 tysiące godzin rocznie. Według badań Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju czas spędzony w biurze jest jednak w przypadku wielu państw, w tym także naszego, wprost proporcjonalny do wydajności gospodarki. Wielu ekspertów uważa, że powinniśmy pracować krócej i efektywniej. Tym bardziej, że 4-dniowy tydzień pracy jest wprowadzany coraz chętniej i przez coraz większą liczbę firm. Takie rozwiązanie przetestowali m.in. w ubiegłym roku pracownicy nowozelandzkiej firmy Perpetual Guardian i ogłosili sukces.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Także japoński oddział Microsoftu - który w sierpniu 2019 r. testował 4-dniowy tydzień pracy - podał, że eksperymentalne wprowadzenie krótszego tygodnia pracy przełożyło się na zwiększenie przychodu na pracownika o 40 proc. względem analogicznego okresu w ubiegłym roku.

Szacuje się, że w długofalowej perspektywie krótszy tydzień pracy pozytywnie wpływa na efektywność pracownika. Liczba godzin spędzonych w pracy nie przekłada się bezpośrednio na jej wydajność, a kluczem do osiągnięcia coraz lepszych wskaźników będzie umiejętne wykorzystanie nowych technologii. Z badania wynika, że pracownicy chcą pracować wydajniej (72 proc.) i nie boją się zmian. Potrzebują jednak dostępu do odpowiednich narzędzi i wsparcia pracodawcy. 69 proc. przebadanych pracowników ceni przedsiębiorstwa inwestujące w szkolenia i nowoczesne technologie - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Ricoh.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Co rozprasza w pracy i jak temu zaradzić?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA