Nie dostęp do światła, nie temperatura, ani jakość powierza są wymieniane jako jeden z najbardziej uciążliwych czynników obecnych w biurowcach. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC „Zdrowe zielone biura” wynika, że pracownikom biurowym najbardziej przeszkadza hałas. - Z raportu płyną bardzo ciekawe wnioski zarówno dla projektantów, jak i producentów - mówi Anna Baczkowska, architektka, menedżerka techniczna firmy Armstrong, która jest współautorem raportu.
- PropertyDesign.pl
- •27 cze 2018 22:43

Raport PLGBC Zdrowe zielone biura powstał na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród 700 pracowników biur w całej Polsce. Podzielony jest na dwie części. Przedstawia kluczowe elementy zdrowego i zielonego biura, aspekty środowiska pracy i otoczenia, znaczenie lokalizacji oraz aranżacji powierzchni. Zawiera także przykłady dobrych praktyk, najnowsze trendy i konkretne propozycje działań dla poprawy jakości środowiska pracy w biurach.
- Przy projektowaniu i tworzeniu biur warto myśleć o różnorodności funkcjonalnej przestrzeni – mówi Anna Baczkowska.
- Wiele firm koncentruje się na tzw. efekcie „wow”, na tworzeniu produktów, które pozwalają taki efekt osiągnąć. Coraz częściej zapomina się jednak o właściwej ergonomii – mówi ekspertka.
- Miejsce pracy powinno być przede wszystkim wygodnie, sprzyjające temu co pracownik wykonuje. Potrzebne są oczywiście strefy relaksu, ale nie zapominajmy, że siedzenie przez 8 godzin w pozycji nieergonomicznej może być po prostu niezdrowe - dodaje.
Zobacz więcej tutaj


KOMENTARZE (0)