PARTNER PORTALU partner portalu

Co drugi pracownik uważa, że ma świetnego szefa

Niemal 25 proc. pracowników uważa, że polskim menedżerom brakuje poczucia humoru. Co jeszcze Polacy myślą o swoich przełożonych i jak wyobrażają sobie idealnego lidera?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Co drugi pracownik uważa, że ma świetnego szefa

  • Aż 53 proc. Polaków twierdzi, że ma świetnego szefa.
  • Jednocześnie tylko 11 proc. z nas wymaga od przełożonego specjalistycznej wiedzy.
  • Z kolei za najważniejsze cechy dobrego szefa Polacy uznali uczciwość, wspieranie członków zespołu, wiarygodność i pozytywne nastawienie. 

Serwis kariery LiveCareer Polska przeprowadził badanie, w którym 972 respondentów zapytano o ich oczekiwania względem przełożonego. Wyniki ankiety budują interesujący portret idealnego menedżera oczami podwładnych i pokazują, nad czym polscy szefowie powinni jeszcze popracować.

Uczciwy i wspierający szef

Za najważniejsze cechy dobrego menedżera Polacy uznali uczciwość, wspieranie członków zespołu, wiarygodność i pozytywne nastawienie.

A wśród cech, których zdaniem respondentów najbardziej brakuje polskim menedżerom, badani najczęściej wskazywali poczucie humoru (25 proc. odpowiedzi).

- Kontakt z przełożonym to dla wielu osób jeden z głównych powodów stresu w pracy. Dobry menedżer powinien to zauważyć i umieć rozładować napięcie, na przykład wspólnym śmiechem. To tym ważniejsze, że Polacy uchodzą za bardzo zestresowany naród - mówi Żaneta Spadło, ekspertka kariery serwisu LiveCareer Polska, autorka badania.

Oprócz tego aż 65 proc. ankietowanych chciałoby, żeby ich przełożony skupiał się przede wszystkim na znalezieniu i pełnym wykorzystaniu ich mocnych stron. Ta potrzeba rośnie wraz ze stażem pracy i doświadczeniem pracowników. Szukanie i korygowanie słabości podwładnych jako główną metodę zarządzania popiera jedynie niecałe 35 proc. z nas.

Konstruktywny feedback menedżera

Ponadto aż 57 proc. respondentów twierdzi, że feedback od przełożonego powinien być zarówno pozytywny, jak i negatywny. Kolejne 36 proc. badanych oczekuje od szefa przede wszystkim pochwały, a nieco ponad 7 proc. - krytyki.

- Niewielu z nas lubi, gdy szef wytyka nam błędy i słabości, nawet jeśli ma dobre intencje. W pracy chcemy zarówno czuć się docenieni, jak i mieć możliwość rozwoju, a konstruktywny feedback od szefa najbardziej może nam w tym pomóc - komentuje Małgorzata Sury, ekspertka ds. kariery w LiveCareer.

Badanie pokazało też, że - wbrew powszechnym stereotypom - Polacy nie narzekają tak często. Niemal połowa respondentów twierdzi, że podoba im się rodzaj feedbacku, jaki otrzymują od menedżera, a 57 proc. z nas czuje, że szef bierze pod uwagę naszą opinię podczas podejmowania decyzji.

“Badanie oczekiwań Polaków względem przełożonych” wykazało również, że tylko 53 proc. z nas ma szefa, który dba, byśmy zachowali równowagę między życiem prywatnym a zawodowym. Natomiast ponad 70 proc. z nas chce, by przełożony pomagał nam w rozwiązywaniu problemów zawodowych. Z kolei aż 75 proc. z nas uważa, że szef powinien brać pod uwagę zdanie pracowników, nawet jeśli jest inne niż jego własne.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.