PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Badanie: Co czwarta firma planuje zakup auta

  • Autor: PAP/AT
  • 22 gru 2020 18:05

25 proc. przedsiębiorców z sektora MŚP deklaruje, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy kupi przynajmniej jeden samochód - wynika z najnowszego badania „Portfele Polaków pod lupą”. Wśród ankietowanych 80 proc. zamierza nabyć nowe auto, a co piąty przedsiębiorca wybierze używane - czytamy.

Badanie: Co czwarta firma planuje zakup auta
58 proc. firm zamierza powiększyć park maszyn o jedno auto, a 40 proc. kupi od 2 do 5 pojazdów (fot. pixabay)
REKLAMA
  • 58 proc. firm zamierza powiększyć park maszyn o jedno auto, a 40 proc. kupi od 2 do 5 pojazdów.
  • Ponad połowa firm (58 proc.) planuje w przyszłym roku nabyć pojazd w leasingu, zaś kupno za gotówkę deklaruje 28 proc. pytanych - podano.
  • Zdecydowana większość ankietowanych (80 proc.) zamierza nabyć nowe auto, a zaledwie co piąta wybierze używane.

Jak wynika z badania "Portfele Polaków pod lupą", przeprowadzonego na zlecenie Volkswagen Financial Services, żaden z przedsiębiorców nie rezygnuje z nabycia firmowego pojazdu, 58 proc. z nich jednoznacznie deklaruje, że pandemia nie wpłynęła na te plany. Niecała 1/3 rozważa jedynie odsunięcie zakupu w czasie, a 4 proc. firm zdecyduje się na zakup tańszego auta.

58 proc. firm zamierza powiększyć park maszyn o jedno auto, a 40 proc. kupi od 2 do 5 pojazdów. Ponad połowa firm (58 proc.) planuje w przyszłym roku nabyć pojazd w leasingu, zaś kupno za gotówkę deklaruje 28 proc. pytanych - wynika z badania.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak czytamy, zdecydowana większość ankietowanych (80 proc.) zamierza nabyć nowe auto, a zaledwie co piąta wybierze używane. W ocenie Darii Zielaskiewicz z VFS, duża popularność pojazdów fabrycznie nowych jest zrozumiała, bo samochód w firmie ma za zadanie pracować, musi więc być w pełni sprawny, a przy tym relatywnie tani w utrzymaniu.

Z badania wynika, że blisko połowa (44 proc.) deklaruje zakup auta z przedziału 50-100 tys. zł, a 26 proc. zaakceptuje o 50 tys. więcej. Prawie 1/4 ankietowanych przedstawicieli sektora małych i średnich przedsiębiorstw (24 proc.) zdecyduje się na auto kosztujące powyżej 200 tys. zł.

"Z naszego doświadczenia wynika, że biznesowi nabywcy w dużej mierze wybierają lepiej wyposażone samochody, wówczas koszt dodatkowych pakietów, wyższej wersji (na przykład z mocniejszym silnikiem) lub pojedynczych elementów doposażenia, w przypadku takiego finansowania rozkłada się na miesięczne raty" - zaznaczyła Zielaskiewicz. Jak oceniła, w firmowym budżecie jest więc mało odczuwalny, a na co dzień daje więcej komfortu i przyjemności w korzystaniu z samochodu.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Badanie: Co czwarta firma planuje zakup auta

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA