PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Ci ludzie potrafią sprzedać wszystko

Jak wykorzystać influencerów do promocji marki? Jak docierać do grup docelowych? Jak marka osobista influencera może rzutować na wizerunek marki i na odwrót? To pytanie zadaje sobie coraz więcej firm stawiających na współpracę z influencerami. Zjawisko influencer marketingu zakorzeniło się bowiem na dobre w marketingowych realiach i według ekspertów będzie się wciąż dynamicznie rozwijać.

Ci ludzie potrafią sprzedać wszystko
Wiele osób kupuje produkty, bo polecają je influencerzy. Współpraca z nimi to dla firm duża szansa, ale i spore ryzyko (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Najpopularniejsi polscy influencerzy są obserwowani przez kilka milionów osób. Dla firm, z którymi współpracują, to doskonały kanał dotarcia do klientów.
  • Nie wystarczy jednak jedynie być i promować, by skutecznie wypromować i sprzedać produkt.
  • Kluczowa w pracy influencera jest autentyczność - doszli do wniosku uczestnicy dyskusji "Influencer marketing", odbywającej się w ramach XIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. 

Bartek Sibiga, założyciel i prezes DDOB.com (Daily Dose Of Beauty), przyznał, że firmy cały czas uczą się współpracy z influencerami.

- Ten rynek cały czas się profesjonalizuje i cały czas słyszymy o ekscesach, które się na nim pojawiają. Współpraca z influencerami jest dość specyficzna, bo zawsze jest w tym wszystkim człowiek. Nie da się tego zautomatyzować, a takie próby - poprzez różne aplikacje - nie sprawdziły się - powiedział Sibiga. 

Czytaj też: Praca influencerów wymaga uregulowania? "Wielu sytuacji nie da się przewidzieć"

Tym, czego nie udało się zagwarantować bez wykorzystania pierwiastka ludzkiego, była autentyczność. A w zasadzie jej brak. 

- Jeżeli influencer tracił autentyczność i zaczynał robić coś masowo, to to się nie sprawdzało i było nieefektywne - mówił założyciel DDOB.com.

Bartek Sibiga, założyciel i prezes DDOB.com (Daily Dose Of Beauty). Fot. PTWP
Bartek Sibiga, założyciel i prezes DDOB.com (Daily Dose Of Beauty). Fot. PTWP

Istotne zmiany, jakie zachodzą na rynku, są w jego ocenie konsekwencją zmian, które dokonują się w mediach społecznościowych.

- To, co się zmieniło i co zauważamy na rynku, to coraz częściej widoczna konwersja na sprzedaż bezpośrednią. To się nie zmienia dlatego, że influencerzy się zmienili, ale dlatego, że zmieniają się social media. Umożliwiają one nam bezpośredni zakup produktów z platform - robi to np. TikTok w Chinach - i te konwersje są naprawdę niesamowite. To zmienia też formę pracy, bo coraz częściej zaczynamy się rozliczać z efektów, co doprowadza do tego, że ten rynek cały czas się profesjonalizuje - uważa Bartek Sibiga.

Cienka granica, której nie wolno przekroczyć

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ci ludzie potrafią sprzedać wszystko

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA