Chcesz kierować ludźmi? Zbadaj swoje kompetencje

• Skuteczny menedżer powinien posiadać określony zestaw cech, które pozwolą mu poradzić sobie na stanowisku.
• Eksperci Monster Polska podpowiadają, jakie kompetencje warto rozwijać, by odnieść sukces w roli menedżera.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Chcesz kierować ludźmi? Zbadaj swoje kompetencje

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

5 lut 2016 13:12


– Jeśli chcesz zostać menedżerem, nie możesz bać się wyzwań i powinieneś poszukiwać możliwości rozwoju w różnych dziedzinach. Nauka przez doświadczenie jest niezastąpiona, jeśli chcesz dojść w swojej profesji do perfekcji – mówią eksperci Monster Polska.

– Trzeba jednak pamiętać, że podstawą jest obserwacja swoich działań, przygotowanie na porażki i wyciąganie z nich wniosków. Za każdym razem, kiedy skutek odbiega od założonych planów, warto poddać kolejne kroki analizie i zadać sobie pytania o to, w którym momencie popełniliśmy błąd, czy mogliśmy temu jakoś zaradzić, jak moglibyśmy zachować się w podobnej sytuacji w przyszłości i które kompetencje powinniśmy rozwijać, by być jeszcze lepszym menedżerem – dodają.

Sprawnego przywódcę charakteryzuje kilka szczególnych cech. Część z nich będzie wrodzona, jednak nad każdym aspektem można pracować, by jak najlepiej spełniać się w swojej roli.

Zarządzanie czasem – zarówno swoim, jak i pracowników. Menedżer musi widzieć cel poszczególnych działań i tak zaplanować poszczególne etapy i rolę innych w całym procesie, by z sukcesem prowadzić projekty. To także nieodzowny element walki z wypaleniem zawodowym oraz dbania o efektywność.

Strategiczne myślenie – na etapie planowania oraz realizacji. Menedżer z wizją i umiejętnością wprowadzenia jej skutecznie w życie, będzie potrafił zainspirować pracowników do działania i osiągania pożądanych efektów.

Zarządzanie zasobami ludzkimi - w postaci zdolności tworzenia zespołów, rekrutacji nowych pracowników i zwalniania tych, których praca nie przekłada się na korzyści dla firmy. To także umiejętne wprowadzanie nowych pracowników i odpowiednie edukowanie ich od samego początku. Jeśli nowa osoba uzyska w pierwszym okresie pracy odpowiednie wsparcie, dobry menedżer będzie mógł w pełni wykorzystać jej potencjał w prowadzonych projektach.

Rzeczowość i pewność siebie – dotyczy to głównie odpowiedniego delegowania zadań. Pracownicy muszą wiedzieć, jakie są wobec nich oczekiwania i zrozumieć wizję osoby zarządzającej. Jasno i konkretnie przekazywane informacje, decyzje a także odpowiednie zarządzanie przepływem informacji to podstawa sukcesu i zapobieganie kryzysom, jakie może wywołać niedoinformowanie czy niezrozumienie komunikatów wychodzących od menedżera.

Zmysł obserwacji i wyczucie – zarówno w kontekście postępów pracy nad projektem, jak i atmosfery w zespole. Umiejętność słuchania, wyciągania wniosków, identyfikowania momentu, w którym należy interweniować. Odpowiednio wcześnie wykryte problemy pozwalają na wprowadzenie modyfikacji, np. przeniesienia zadań na inną osobę, jeśli pracownik nie wyrabia się w czasie czy zmiana oczekiwań, jeżeli zauważymy u członka zespołu pierwsze oznaki wypalenia zawodowego.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.