PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Chcesz być konkurencyjny? Już dziś przygotuj się na pracownika przyszłości

  • Karolina Markowska
    KM
  • 22 paź 2019 20:00

Chcąc pozostać konkurencyjnym na rynku pracy, firmy już dziś myśleć muszą o pracowniku przyszłości. Jaki będzie? Jak się na niego przygotować? I co najważniejsze, jak przyciągnąć i zatrzymać talenty, by pozostać konkurencyjnym?

Chcesz być konkurencyjny? Już dziś przygotuj się na pracownika przyszłości
Pracodawcy przyszłości będą musieli nauczyć się zarządzać zespołem poprzez odpowiednie dobieranie talentów (fot. archiwum)
REKLAMA
  • Pracodawcy przyszłości będą musieli nauczyć się zarządzać zespołem poprzez odpowiednie dobieranie talentów.
  • Pracownika przyszłości przestanie charakteryzować podejście - jedna ścieżka kariery przez całe życie.
  • Do 2030 r. może zniknąć 47 proc. spośród istniejących obecnie zawodów - informują eksperci infuture institute i Samsunga w raporcie "Pracownik przyszłości".

W świecie coraz szybciej rozwijających się technologii, szybkiego i powszechnego dostępu do informacji, firmy, które chcą pozostać konkurencyjne na rynku pracodawców, muszą nadążać za zmieniającymi się oczekiwaniami i stylem życia swoich pracowników.

Pracownicy przyszłości znacznie będą się różnić od tych obecnych. Dlatego poznanie sposobów na przyciągnięcie i zatrzymanie talentów jest kluczowe dla firm, które chcą pozostać konkurencyjne na rynku pracy.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Znikające zawody, pożądane kompetencje

- Do 2030 r. może zniknąć 47 proc. spośród istniejących obecnie zawodów - informują eksperci infuture institute i Samsunga w raporcie "Pracownik przyszłości". Badacze prognozują, że w miejsce starych specjalizacji pojawiać się będą nowe, kształtowane przez 32 czynniki zmian. 

Jak podkreślają eksperci, szczególnie istotne będą za dekadę umiejętności z obszaru STEM (science, technology, engineering, maths) oraz szeroko rozumiane umiejętności cyfrowe. 31 proc. badanych przedstawicieli pokolenia X (44-53 lata) ocenia je jako bardzo istotne. Generacja Z (osoby poniżej 22 roku życia) dostrzega przydatność umiejętności cyfrowych na rynku pracy przyszłości (20 proc.), duże znaczenie ma dla niej również umiejętność krytycznego myślenia (12 proc.). Zdolność aktywnego uczenia się, kreatywność, abstrakcyjne myślenie oraz umiejętność dzielenia się wiedzą - to kompetencje, którymi powinien wykazać się pracownik przyszłości.

Przeczytaj: Zawody przyszłości na wyciągnięcie ręki w polskim serwisie z ogłoszeniami

Elastyczni, z potrzebą rozwoju i jasnym celem

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Chcesz być konkurencyjny? Już dziś przygotuj się na pracownika przyszłości

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Asdf 2019-10-23 13:37:27

    @Klimek, mień pracę. Czasami firma rośnie tak szybko że bez botów i automaów nienadąrza z rekrutacją. Nikogo nie zwalnia, zatrudnia ale w innym tempie.

  • Daria 2019-10-23 09:34:07

    Wdrożenie chatbota czy też voicebota nie ma na celu zredukowania kadry, ale usprawnienia jej pracy i wspierania w realizacji celów. Wykonując monotonne zadania, łatwo o pomyłkę. Dzięki wdrożeniu sztucznej inteligencji, pracownicy mogą się skupić na innych czynnościach. Klienci mają coraz wyższe wymagania, oczekują wsparcia "od ręki", po godzinach pracy BOKów a często też w godzinach nocnych. Chatboty nie śpią, nie chorują. Są do dyspozycji 24h/7dni w tygodniu. Na naszym blogu, InteliWISE.pl opisujemy m.in jak Asystenci Głosowi mogą poprawić obsługę klienta. Zapraszamy :)

  • Klimek 2019-10-22 20:50:10

    Jasne. To co chca firmy to pracownik pracujacy 24/7 I za darmo 😂😂😂😂

REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA