PARTNER PORTALU partner portalu

Chcesz być konkurencyjny? Już dziś przygotuj się na pracownika przyszłości

Chcąc pozostać konkurencyjnym na rynku pracy, firmy już dziś myśleć muszą o pracowniku przyszłości. Jaki będzie? Jak się na niego przygotować? I co najważniejsze, jak przyciągnąć i zatrzymać talenty, by pozostać konkurencyjnym?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Chcesz być konkurencyjny? Już dziś przygotuj się na pracownika przyszłości

  • Pracodawcy przyszłości będą musieli nauczyć się zarządzać zespołem poprzez odpowiednie dobieranie talentów.
  • Pracownika przyszłości przestanie charakteryzować podejście - jedna ścieżka kariery przez całe życie.
  • Do 2030 r. może zniknąć 47 proc. spośród istniejących obecnie zawodów - informują eksperci infuture institute i Samsunga w raporcie "Pracownik przyszłości".

W świecie coraz szybciej rozwijających się technologii, szybkiego i powszechnego dostępu do informacji, firmy, które chcą pozostać konkurencyjne na rynku pracodawców, muszą nadążać za zmieniającymi się oczekiwaniami i stylem życia swoich pracowników.

Pracownicy przyszłości znacznie będą się różnić od tych obecnych. Dlatego poznanie sposobów na przyciągnięcie i zatrzymanie talentów jest kluczowe dla firm, które chcą pozostać konkurencyjne na rynku pracy.

Znikające zawody, pożądane kompetencje

- Do 2030 r. może zniknąć 47 proc. spośród istniejących obecnie zawodów - informują eksperci infuture institute i Samsunga w raporcie "Pracownik przyszłości". Badacze prognozują, że w miejsce starych specjalizacji pojawiać się będą nowe, kształtowane przez 32 czynniki zmian. 

Jak podkreślają eksperci, szczególnie istotne będą za dekadę umiejętności z obszaru STEM (science, technology, engineering, maths) oraz szeroko rozumiane umiejętności cyfrowe. 31 proc. badanych przedstawicieli pokolenia X (44-53 lata) ocenia je jako bardzo istotne. Generacja Z (osoby poniżej 22 roku życia) dostrzega przydatność umiejętności cyfrowych na rynku pracy przyszłości (20 proc.), duże znaczenie ma dla niej również umiejętność krytycznego myślenia (12 proc.). Zdolność aktywnego uczenia się, kreatywność, abstrakcyjne myślenie oraz umiejętność dzielenia się wiedzą - to kompetencje, którymi powinien wykazać się pracownik przyszłości.

Przeczytaj: Zawody przyszłości na wyciągnięcie ręki w polskim serwisie z ogłoszeniami

Elastyczni, z potrzebą rozwoju i jasnym celem

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

3 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Asdf 2019-10-23 13:37:27

@Klimek, mień pracę. Czasami firma rośnie tak szybko że bez botów i automaów nienadąrza z rekrutacją. Nikogo nie zwalnia, zatrudnia ale w innym tempie.

Daria 2019-10-23 09:34:07

Wdrożenie chatbota czy też voicebota nie ma na celu zredukowania kadry, ale usprawnienia jej pracy i wspierania w realizacji celów. Wykonując monotonne zadania, łatwo o pomyłkę. Dzięki wdrożeniu sztucznej inteligencji, pracownicy mogą się skupić na innych czynnościach. Klienci mają coraz wyższe wymagania, oczekują wsparcia "od ręki", po godzinach pracy BOKów a często też w godzinach nocnych. Chatboty nie śpią, nie chorują. Są do dyspozycji 24h/7dni w tygodniu. Na naszym blogu, InteliWISE.pl opisujemy m.in jak Asystenci Głosowi mogą poprawić obsługę klienta. Zapraszamy :)

Klimek 2019-10-22 20:50:10

Jasne. To co chca firmy to pracownik pracujacy 24/7 I za darmo 😂😂😂😂

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.