PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Chatboty zastąpią brokerów, stylistów i… lekarzy?

  • Justyna Koc
    jk
  • 24 lip 2018 21:50

Zgodnie z ostatnią predykcją firmy Global Market Insights, światowy rynek wirtualnych konsultantów będzie rósł w błyskawicznym tempie. Jeszcze w ubiegłym roku jego wartość szacowano na nieco ponad 250 mld dolarów. W 2024 ma być on już wart 1,3 bln dolarów, co oznacza aż 30 proc. wzrost rok do roku.

Chatboty zastąpią brokerów, stylistów i… lekarzy?
Firmy przeznaczać będą na inwestycje w chatboty coraz większe budżety głównie ze względu na perspektywę oszczędności (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Zasilane sztuczną inteligencją chatboty mają powiększać swój rynkowy udział o ponad połowę każdego roku, aż do 2024 r.
  • Przykładem bota tego typu może być Erica – wirtualna asystentka Bank of America czy wirtualny asystent ShopBot.
  • Chatboty są zdolne nie tylko do obsługi komunikacji, ale także sugerowania klientom konkretnych działań czy proponowania danych rozwiązań.

Firmy przeznaczać będą na inwestycje w chatboty coraz większe budżety głównie ze względu na perspektywę oszczędności – zarówno pieniędzy, jak i czasu - oraz poprawę jakości customer experience. Istotnym powodem szybkiego rozwoju rynku jest także postęp technologiczny. Miejsce tradycyjnych i ograniczonych funkcjonalnie botów coraz częściej zajmują narzędzia napędzane sztuczną inteligencją.

Czytaj też: Sztuczna inteligencja w branży fintech jest zagrożeniem?

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– W tej chwili zasilany sztuczną inteligencją chatbot jest w stanie zrozumieć kontekst i poprawnie odpowiedzieć już na ponad 98 proc. pytań zadawanych przez człowieka. Dlatego też klienci banków czy telekomów mając świadomość, że rozmawiają z chatbotem czy voicebotem, chętnie z tej technologii korzystają. Informacja nie dość, że jest aktualna, to w dodatku pewna i szybko dostarczona – tłumaczy Maciej Stanusch z firmy Stanusch Technologies od kilkunastu lat realizującej projekty z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Popyt na inteligentne boty

Jak wynika z badania Global Market Insights, to właśnie rozwiązania dedykowane działom obsługi klienta są głównym obszarem lokowania inwestycji w chatboty, odpowiadając za 43 proc. udziały w rynku. Za nim sklasyfikowane zostały media społecznościowe, systemy do przetwarzania składanych zamówień oraz aplikacje marketingowe.

Firma analityczna wskazała również w jakim tempie rosnąc będzie zainteresowanie wirtualnymi konsultantami wykorzystującymi narzędzia sztucznej inteligencji.

Czytaj też: Axel Parkhouse o robotyzacji na rynku pracy i wyzwaniach, jakie ze sobą niesie

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Chatboty zastąpią brokerów, stylistów i… lekarzy?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA