PARTNER PORTALU partner portalu

Chatboty zastąpią brokerów, stylistów i… lekarzy?

Zgodnie z ostatnią predykcją firmy Global Market Insights, światowy rynek wirtualnych konsultantów będzie rósł w błyskawicznym tempie. Jeszcze w ubiegłym roku jego wartość szacowano na nieco ponad 250 mld dolarów. W 2024 ma być on już wart 1,3 bln dolarów, co oznacza aż 30 proc. wzrost rok do roku.

  • Autor:jk
  • 24 lip 2018 21:50
Chatboty zastąpią brokerów, stylistów i… lekarzy?
Firmy przeznaczać będą na inwestycje w chatboty coraz większe budżety głównie ze względu na perspektywę oszczędności (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Zasilane sztuczną inteligencją chatboty mają powiększać swój rynkowy udział o ponad połowę każdego roku, aż do 2024 r.
  • Przykładem bota tego typu może być Erica – wirtualna asystentka Bank of America czy wirtualny asystent ShopBot.
  • Chatboty są zdolne nie tylko do obsługi komunikacji, ale także sugerowania klientom konkretnych działań czy proponowania danych rozwiązań.

Firmy przeznaczać będą na inwestycje w chatboty coraz większe budżety głównie ze względu na perspektywę oszczędności – zarówno pieniędzy, jak i czasu - oraz poprawę jakości customer experience. Istotnym powodem szybkiego rozwoju rynku jest także postęp technologiczny. Miejsce tradycyjnych i ograniczonych funkcjonalnie botów coraz częściej zajmują narzędzia napędzane sztuczną inteligencją.

Czytaj też: Sztuczna inteligencja w branży fintech jest zagrożeniem?

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– W tej chwili zasilany sztuczną inteligencją chatbot jest w stanie zrozumieć kontekst i poprawnie odpowiedzieć już na ponad 98 proc. pytań zadawanych przez człowieka. Dlatego też klienci banków czy telekomów mając świadomość, że rozmawiają z chatbotem czy voicebotem, chętnie z tej technologii korzystają. Informacja nie dość, że jest aktualna, to w dodatku pewna i szybko dostarczona – tłumaczy Maciej Stanusch z firmy Stanusch Technologies od kilkunastu lat realizującej projekty z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Popyt na inteligentne boty

Jak wynika z badania Global Market Insights, to właśnie rozwiązania dedykowane działom obsługi klienta są głównym obszarem lokowania inwestycji w chatboty, odpowiadając za 43 proc. udziały w rynku. Za nim sklasyfikowane zostały media społecznościowe, systemy do przetwarzania składanych zamówień oraz aplikacje marketingowe.

Firma analityczna wskazała również w jakim tempie rosnąc będzie zainteresowanie wirtualnymi konsultantami wykorzystującymi narzędzia sztucznej inteligencji.

Czytaj też: Axel Parkhouse o robotyzacji na rynku pracy i wyzwaniach, jakie ze sobą niesie

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Chatboty zastąpią brokerów, stylistów i… lekarzy?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.