PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Chaos w firmie. Wiemy, jak uniknąć niepotrzebnego zamieszania

  • Katarzyna Domagała-Szymonek
    KDS
  • 11 wrz 2019 13:16

W zarządzaniu warto kierować się dobrze znaną zasadą „lepiej zapobiegać niż leczyć”. W sytuacjach kryzysowych - zmianach w firmie, przyjmowaniu nowych pracowników czy sezonie urlopowym - kiedy firma jest jeszcze bardziej narażona na dezorganizację, powinna być ona jeszcze mocniej stosowana. Jak w trudnych momentach uniknąć chaosu w firmie?

Chaos w firmie. Wiemy, jak uniknąć niepotrzebnego zamieszania
Jak nie dopuścić do chaosu? Słowem kluczem jest dobra komunikacja (fot. shutterstock.com)
REKLAMA
  • Zaniedbanie podstawowych kwestii komunikacyjnych połączone z brakiem kontroli może doprowadzić do chaosu w firmie.
  • Nawet w najlepiej zarządzanej firmie istnieją momenty, w których ryzyko jego wystąpienia rośnie. To m.in. zmiany organizacyjne czy personalne, sezon urlopowy.
  • Jak nie dopuścić do wystąpienia chaosu? Słowem kluczem jest dobra komunikacja.

- Źródeł chaosu w miejscu pracy może być wiele. Ale bez względu na pochodzenie ma on negatywny wpływ na pracowników i zespoły pracownicze. Na poziomie indywidualnym praca w chaosie prowadzi do utraty poczucia kontroli nad wykonywanymi zadaniami, trudności w koncentracji uwagi i wzrostu napięcia emocjonalnego, a w dalszej perspektywie przynosi rozdrażnienie i poczucie zmęczenia. To sprawia, że zaległości narastają, a w pracownikach pojawia się niechęć – do miejsca, zespołu i pracodawcy - mówi dr Joanna Kot, psychoterapeutka i autorka projektu Droga Kobiety.

Jak dodaje, chaos negatywnie wpływa również na relacje. Członkowie zespołów, a nawet całe działy zaczynają oskarżać się o niezrealizowane obowiązki. - Pojawia się więc konflikt pochłaniający czas i energię pracowników, które mogliby przeznaczyć na efektywną pracę realizującą założone cele. Długo trwające konflikty wynikające z chaosu prowadzą do poczucia wypalenia i mierzalnego spadku wydajności - dodaje.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Nowe technologie pomogą 

Pomocne w takich momentach mogą być również nowe narzędzia przeznaczone dla HR. To m.in. oprogramowania czy aplikacje wspomagające zarządzanie procesami, projektami czy portfelami projektów.

- Obserwując rozpisane procesy firmy, można zauważyć, jak przepływ pracy zmierza do wykonania całego projektu, a gdzie znajduje się tak zwane wąskie gardło, które spowalnia i dezorganizuje działania - tłumaczy Tekin Guvercin, prezes DAT Computer Concepts, firmy konsultingowej specjalizującej się w zarządzaniu projektami. Jak dodaje, na rynku dostępne jest oprogramowanie, które umożliwia jasny podział zadań i odpowiedzialności pracowników, a także monitorowanie postępu prac zgodnie z zadanym wcześniej procesem.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Chaos w firmie. Wiemy, jak uniknąć niepotrzebnego zamieszania

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA