PARTNER PORTALU partner portalu

Chaos w firmie. Wiemy, jak uniknąć niepotrzebnego zamieszania

W zarządzaniu warto kierować się dobrze znaną zasadą „lepiej zapobiegać niż leczyć”. W sytuacjach kryzysowych - zmianach w firmie, przyjmowaniu nowych pracowników czy sezonie urlopowym - kiedy firma jest jeszcze bardziej narażona na dezorganizację, powinna być ona jeszcze mocniej stosowana. Jak w trudnych momentach uniknąć chaosu w firmie?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Chaos w firmie. Wiemy, jak uniknąć niepotrzebnego zamieszania

  • Zaniedbanie podstawowych kwestii komunikacyjnych połączone z brakiem kontroli może doprowadzić do chaosu w firmie.
  • Nawet w najlepiej zarządzanej firmie istnieją momenty, w których ryzyko jego wystąpienia rośnie. To m.in. zmiany organizacyjne czy personalne, sezon urlopowy.
  • Jak nie dopuścić do wystąpienia chaosu? Słowem kluczem jest dobra komunikacja.

- Źródeł chaosu w miejscu pracy może być wiele. Ale bez względu na pochodzenie ma on negatywny wpływ na pracowników i zespoły pracownicze. Na poziomie indywidualnym praca w chaosie prowadzi do utraty poczucia kontroli nad wykonywanymi zadaniami, trudności w koncentracji uwagi i wzrostu napięcia emocjonalnego, a w dalszej perspektywie przynosi rozdrażnienie i poczucie zmęczenia. To sprawia, że zaległości narastają, a w pracownikach pojawia się niechęć – do miejsca, zespołu i pracodawcy - mówi dr Joanna Kot, psychoterapeutka i autorka projektu Droga Kobiety.

Jak dodaje, chaos negatywnie wpływa również na relacje. Członkowie zespołów, a nawet całe działy zaczynają oskarżać się o niezrealizowane obowiązki. - Pojawia się więc konflikt pochłaniający czas i energię pracowników, które mogliby przeznaczyć na efektywną pracę realizującą założone cele. Długo trwające konflikty wynikające z chaosu prowadzą do poczucia wypalenia i mierzalnego spadku wydajności - dodaje.

Nowe technologie pomogą 

Pomocne w takich momentach mogą być również nowe narzędzia przeznaczone dla HR. To m.in. oprogramowania czy aplikacje wspomagające zarządzanie procesami, projektami czy portfelami projektów.

- Obserwując rozpisane procesy firmy, można zauważyć, jak przepływ pracy zmierza do wykonania całego projektu, a gdzie znajduje się tak zwane wąskie gardło, które spowalnia i dezorganizuje działania - tłumaczy Tekin Guvercin, prezes DAT Computer Concepts, firmy konsultingowej specjalizującej się w zarządzaniu projektami. Jak dodaje, na rynku dostępne jest oprogramowanie, które umożliwia jasny podział zadań i odpowiedzialności pracowników, a także monitorowanie postępu prac zgodnie z zadanym wcześniej procesem.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.