-
- •19 wrz 2019 11:27
Rynek pracy w branży reklamowej jest bardzo dynamiczny. Specjalista od komunikacji musi mieć odpowiednie umiejętności i portfolio. Podpowiadamy, jak potwierdzić te umiejętności na przykładzie marketingu.

- Dla agencji reklamowych i domów mediowych znalezienie kompetentnego pracownika to spore wyzwanie. Widać to wyraźnie w dziedzinie content marketingu.
- Rozwiązaniem sugerowanym przez specjalistę z Instytutu Badań Edukacyjnych (IBE) jest Zintegrowany System Kwalifikacji (ZSK). Jest w nim certyfikat dla marketingowców.
- Taki certyfikat może być uznawany także za granicą.
"Jeśli coś potrafię, to i tak odnajdę się na rynku pracy." To popularne przeświadczenie, które zyskuje w odniesieniu do branż zdominowanych przez wolne zawody. Czasem jednak nawet dla specjalistów z najwyższej półki wybicie się na przepełnionym rynku jest wyzwaniem. Rynek pracy jest obecnie takim miejscem.
Pomocne może być uzyskanie formalnego potwierdzenia swoich umiejętności - nawet w branży zarezerwowanej dla freelancerów, w których praktyka wydaje się lepszą inwestycją. Takie rozwiązanie pozwala nie tylko udowodnić, „że potrafimy”, ale także pokazać czarno na białym, jakie kompetencje mamy w małym palcu.
Czytaj też: Komunikacja marki staje się coraz trudniejsza
Zintegrowany System Kwalifikacji pozwala uzyskać wiarygodny certyfikat poświadczający umiejętności. Teraz każdy potencjalny pracownik może uzyskać państwowe potwierdzenie swoich kwalifikacji, także w dziedzinie content marketingu.
Rynek „pęka w szwach” - trudno wybrać najlepszych
Z badania dotyczącego rynku reklamy internetowej przeprowadzonego przez firmę Netsprint w 2016 r. wynika, że prawie połowa ankietowanych przedstawicieli domów mediowych i agencji reklamowych uważała content marketing za priorytet w reklamie internetowej. Rynek się rozwija, a wraz z nim wzrasta liczba osób, które chcą pracować w reklamie, marketingu i PR.
W sytuacji nasycającego się rynku konieczne jest wyselekcjonowanie tych pracowników, którzy faktycznie mają umiejętności. Wyzwanie polega na tym, że często kandydaci jedynie deklarują swoją wiedzę. Narzędzie do jej weryfikacji, jakim posługują się rekruterzy, to portfolio. Jak się okazuje, jest to dobry sposób na znalezienie prawdziwych specjalistów od content marketingu. Jednak nie jedyny i często wymaga poświęcenia dużej ilości czasu.


KOMENTARZE (2)