PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Certyfikat w marketingu? To może być dobry pomysł

  • Gabriel Paździor
    GP
  • 19 wrz 2019 11:27

Rynek pracy w branży reklamowej jest bardzo dynamiczny. Specjalista od komunikacji musi mieć odpowiednie umiejętności i portfolio. Podpowiadamy, jak potwierdzić te umiejętności na przykładzie marketingu.

Certyfikat w marketingu? To może być dobry pomysł
Formalne potwierdzanie swoich umiejętności certyfikatem może być dobrym pomysłem. (fot. pixabay.com)
REKLAMA
  • Dla agencji reklamowych i domów mediowych znalezienie kompetentnego pracownika to spore wyzwanie. Widać to wyraźnie w dziedzinie content marketingu.
  • Rozwiązaniem sugerowanym przez specjalistę z Instytutu Badań Edukacyjnych (IBE) jest Zintegrowany System Kwalifikacji (ZSK). Jest w nim certyfikat dla marketingowców.
  • Taki certyfikat może być uznawany także za granicą.

"Jeśli coś potrafię, to i tak odnajdę się na rynku pracy." To popularne przeświadczenie, które zyskuje w odniesieniu do branż zdominowanych przez wolne zawody. Czasem jednak nawet dla specjalistów z najwyższej półki wybicie się na przepełnionym rynku jest wyzwaniem. Rynek pracy jest obecnie takim miejscem.

Pomocne może być uzyskanie formalnego potwierdzenia swoich umiejętności - nawet w branży zarezerwowanej dla freelancerów, w których praktyka wydaje się lepszą inwestycją. Takie rozwiązanie pozwala nie tylko udowodnić, „że potrafimy”, ale także pokazać czarno na białym, jakie kompetencje mamy w małym palcu.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Komunikacja marki staje się coraz trudniejsza

Zintegrowany System Kwalifikacji pozwala uzyskać wiarygodny certyfikat poświadczający umiejętności. Teraz każdy potencjalny pracownik może uzyskać państwowe potwierdzenie swoich kwalifikacji,  także w dziedzinie content marketingu.

Rynek „pęka w szwach” - trudno wybrać najlepszych

Z badania dotyczącego rynku reklamy internetowej przeprowadzonego przez firmę Netsprint w 2016 r. wynika, że prawie połowa ankietowanych przedstawicieli domów mediowych i agencji reklamowych uważała content marketing za priorytet w reklamie internetowej. Rynek się rozwija, a wraz z nim wzrasta liczba osób, które chcą pracować w reklamie, marketingu i PR.

W sytuacji nasycającego się rynku konieczne jest wyselekcjonowanie tych pracowników, którzy faktycznie mają umiejętności. Wyzwanie polega na tym, że często kandydaci jedynie deklarują swoją wiedzę. Narzędzie do jej weryfikacji, jakim posługują się rekruterzy, to portfolio. Jak się okazuje, jest to dobry sposób na znalezienie prawdziwych specjalistów od content marketingu. Jednak nie jedyny i często wymaga poświęcenia dużej ilości czasu.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Certyfikat w marketingu? To może być dobry pomysł

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Janusz Kamiński 2019-09-20 10:29:05

    Czemu nie? Jednak to musi być dobry certyfikat. :)

  • Tatuś 2019-09-19 14:11:08

    Tak się składa, że dzisiaj rano, moja siedmioletnia córka też powiedziała, że "planowanie jest bardzo istotne". Może mam córkę geniusz, godnego już w tak młodym wieku stanowiska "prezesy", albo ta "prezesa" jest no... cokolwiek...

REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA