PARTNER PORTALU partner portalu

Certyfikat w marketingu? To może być dobry pomysł

Rynek pracy w branży reklamowej jest bardzo dynamiczny. Specjalista od komunikacji musi mieć odpowiednie umiejętności i portfolio. Podpowiadamy, jak potwierdzić te umiejętności na przykładzie marketingu.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Certyfikat w marketingu? To może być dobry pomysł

  • Dla agencji reklamowych i domów mediowych znalezienie kompetentnego pracownika to spore wyzwanie. Widać to wyraźnie w dziedzinie content marketingu.
  • Rozwiązaniem sugerowanym przez specjalistę z Instytutu Badań Edukacyjnych (IBE) jest Zintegrowany System Kwalifikacji (ZSK). Jest w nim certyfikat dla marketingowców.
  • Taki certyfikat może być uznawany także za granicą.

"Jeśli coś potrafię, to i tak odnajdę się na rynku pracy." To popularne przeświadczenie, które zyskuje w odniesieniu do branż zdominowanych przez wolne zawody. Czasem jednak nawet dla specjalistów z najwyższej półki wybicie się na przepełnionym rynku jest wyzwaniem. Rynek pracy jest obecnie takim miejscem.

Pomocne może być uzyskanie formalnego potwierdzenia swoich umiejętności - nawet w branży zarezerwowanej dla freelancerów, w których praktyka wydaje się lepszą inwestycją. Takie rozwiązanie pozwala nie tylko udowodnić, „że potrafimy”, ale także pokazać czarno na białym, jakie kompetencje mamy w małym palcu.

Czytaj też: Komunikacja marki staje się coraz trudniejsza

Zintegrowany System Kwalifikacji pozwala uzyskać wiarygodny certyfikat poświadczający umiejętności. Teraz każdy potencjalny pracownik może uzyskać państwowe potwierdzenie swoich kwalifikacji,  także w dziedzinie content marketingu.

Rynek „pęka w szwach” - trudno wybrać najlepszych

Z badania dotyczącego rynku reklamy internetowej przeprowadzonego przez firmę Netsprint w 2016 r. wynika, że prawie połowa ankietowanych przedstawicieli domów mediowych i agencji reklamowych uważała content marketing za priorytet w reklamie internetowej. Rynek się rozwija, a wraz z nim wzrasta liczba osób, które chcą pracować w reklamie, marketingu i PR.

W sytuacji nasycającego się rynku konieczne jest wyselekcjonowanie tych pracowników, którzy faktycznie mają umiejętności. Wyzwanie polega na tym, że często kandydaci jedynie deklarują swoją wiedzę. Narzędzie do jej weryfikacji, jakim posługują się rekruterzy, to portfolio. Jak się okazuje, jest to dobry sposób na znalezienie prawdziwych specjalistów od content marketingu. Jednak nie jedyny i często wymaga poświęcenia dużej ilości czasu.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Janusz Kamiński 2019-09-20 10:29:05

Czemu nie? Jednak to musi być dobry certyfikat. :)

Tatuś 2019-09-19 14:11:08

Tak się składa, że dzisiaj rano, moja siedmioletnia córka też powiedziała, że "planowanie jest bardzo istotne". Może mam córkę geniusz, godnego już w tak młodym wieku stanowiska "prezesy", albo ta "prezesa" jest no... cokolwiek...

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.