Zaczęliśmy zapraszać franczyzobiorców do współpracy w supermarketach. Do tej pory nasz mniejszy format convenience opierał się na współpracy z franczyzobiorcami. Chcemy, aby ludzie, którzy prowadzą biznesy albo chcą rozpocząć biznes na dużej powierzchni – zrobili to razem z nami – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Lipka, dyrektor supermarketów w Carrefour Polska.
- PortalSpozywczy.pl
- •11 cze 2018 16:37

– Chcemy, aby część naszych supermarketów działała w modelu franczyzowym. Prowadzimy biznes franczyzowy odpowiedzialnie: sami testujemy różne rozwiązania, zdobywamy wiedzę o tym, jak efektywnie prowadzić sklepy i dopiero potem zapraszamy do współpracy franczyzobiorców, z którymi dzielimy się tą wiedzą – mówi Marek Lipka, dyrektor supermarketów w Carrefour Polska.
Czy oferta franczyzowa Carrefoura zaliczana jest do „twardych” czy do miękkich”? – Dla nas jest ważne, jaki finalnie efekt chcemy uzyskać. Jeśli partner biznesowy ma oczekiwania na niewysokim poziomie, to również jego zaangażowanie będzie małe. Jeśli natomiast ma duże oczekiwania, to zaangażowanie – czy finansowe czy operacyjne – musi być dużo większe z obu stron – tłumaczy Marek Lipka.
– Uważamy, że im bliższa współpraca – nazywana „franczyzą twardą”, tym lepsze wyniki można uzyskać. Inne sieci handlowe, z którymi rozmawiałem, mają podobne doświadczenia – dodaje.
– Supermarketów mamy około 150 – tylko cztery są obecnie prowadzone w modelu franczyzowym, pozostałe należą do nas. W nich testowaliśmy ten model współpracy i obecnie widzimy, że działa – mówi.
Więcej przeczytasz tutaj.


KOMENTARZE (0)