PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Call center: Automatyzacja zwiększa produktywność i zmniejsza koszty zatrudnienia

  • Autor: AT
  • 9 paź 2019 13:39

Obsługa klientów kosztuje coraz więcej. Odpowiedzią na problem z rekrutacją i rosnące koszty pracy w call center są AI, Chatboty i Voiceboty. Celem jest wsparcie konsultantów, a nie ich zastąpienie. Sztuczna inteligencja wspiera specjalistów w czynnościach powtarzalnych, które nie dodają większej wartości firmie. Firmy zmagają się też aktualnie z problemami związanymi z tzw. rynkiem pracownika - brakuje chętnych do pracy kandydatów. Właśnie tutaj rozwiązaniem problemu są Wirtualni Asystenci - Chatboty oraz asystenci głosowi - Voiceboty.

Call center: Automatyzacja zwiększa produktywność i zmniejsza koszty zatrudnienia
Odciążenie infolinii przez automatyzację nawet 15-20 proc. powtarzających się problemów to realnie niższy koszt zatrudnienia (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Wzrost płacy minimalnej, zmniejszające się bezrobocie czy problemy z pozyskaniem konsultantów to tylko niektóre powody wpływające na wzrost kosztów infolinii i działów call center w firmach.
  • Obsługa klientów kosztuje coraz więcej. Remedium stanowią rozwiązania zwiększające produktywność konsultantów bądź automatyzujące obsługę najczęstszych problemów. Chatboty, bo o nich też mowa, pomagają również w rekrutacji agentów.
  • Odciążenie infolinii przez automatyzację nawet 15-20 proc. powtarzających się problemów to realnie niższy koszt zatrudnienia.

Zgodnie z raportem Forrester Research aż 87 proc. dyrektorów generalnych chce zmodernizować swoje kadry przy użyciu sztucznej inteligencji. Z kolei eksperci McKinseya wskazują bezpośrednio na sprawy związane z zatrudnieniem i szacują, że około 22 proc. funkcji HR jest już gotowych do automatyzacji. Ewidencja czasu pracy, frekwencja pracowników czy tematy płacowe są najprostsze do automatyzacji, zaraz po nich - kwestie związane z archiwizacją i raportowaniem. Działy kadr, delegując część swojej pracy do chatbotów HR, mogą się zająć planowaniem strategicznym oraz budowaniem relacji pracowniczych, w których kluczowy jest czynnik ludzki.

O wirtualnych doradcach - chatbotach i voicebotach - najczęściej mówi się w kontekście obsługi klienta - są ogromnym wsparciem dla zespołu i pozwalają firmom na optymalizację kosztów. Warto jednak podkreślić ich możliwości w procesach wewnętrznych - rekrutacji, wdrażania nowych pracowników oraz przeprowadzania okresowych szkoleń.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Automatyzacja daje ogromne oszczędności

Odciążenie infolinii przez automatyzację nawet 15-20 proc. powtarzających się problemów to realnie niższy koszt zatrudnienia.

Wiodące marki na świecie wprowadzają rozwiązania automatyzujące - zarówno infolinię, formularze, jak i czata. Celem jest wsparcie konsultantów, a nie ich zastąpienie. Ich wiedza i umiejętności miękkie gwarantują wysoką jakość obsługi i doświadczenie, tzw. customer experience. Sztuczna inteligencja wspiera specjalistów w czynnościach powtarzalnych, które nie dodają większej wartości firmie np. nie zwiększają konwersji, sprzedają nowych produktów czy usług.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Call center: Automatyzacja zwiększa produktywność i zmniejsza koszty zatrudnienia

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • InteliWISE 2019-10-10 09:37:43

    Właśnie tak! Celem sztucznej inteligencji jest wsparcie konsultantów, a nie ich zastąpienie. Chatboty odpowiedzą na powtarzające się pytania, Voicebot na infolinii udzieli odpowiedzi na temat statusu zamówienia a konsultant sprawdzi to wszystko w jednym miejscu, którym jest nasz Omnichannel. Nowy rodzaj obsługi w Contact Center od InteliWISE.pl

REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA