PARTNER PORTALU partner portalu

Call center: Automatyzacja zwiększa produktywność i zmniejsza koszty zatrudnienia

Obsługa klientów kosztuje coraz więcej. Odpowiedzią na problem z rekrutacją i rosnące koszty pracy w call center są AI, Chatboty i Voiceboty. Celem jest wsparcie konsultantów, a nie ich zastąpienie. Sztuczna inteligencja wspiera specjalistów w czynnościach powtarzalnych, które nie dodają większej wartości firmie. Firmy zmagają się też aktualnie z problemami związanymi z tzw. rynkiem pracownika - brakuje chętnych do pracy kandydatów. Właśnie tutaj rozwiązaniem problemu są Wirtualni Asystenci - Chatboty oraz asystenci głosowi - Voiceboty.

REKLAMA


Puls HR Puls HR

Call center: Automatyzacja zwiększa produktywność i zmniejsza koszty zatrudnienia

  • Wzrost płacy minimalnej, zmniejszające się bezrobocie czy problemy z pozyskaniem konsultantów to tylko niektóre powody wpływające na wzrost kosztów infolinii i działów call center w firmach.
  • Obsługa klientów kosztuje coraz więcej. Remedium stanowią rozwiązania zwiększające produktywność konsultantów bądź automatyzujące obsługę najczęstszych problemów. Chatboty, bo o nich też mowa, pomagają również w rekrutacji agentów.
  • Odciążenie infolinii przez automatyzację nawet 15-20 proc. powtarzających się problemów to realnie niższy koszt zatrudnienia.

Zgodnie z raportem Forrester Research aż 87 proc. dyrektorów generalnych chce zmodernizować swoje kadry przy użyciu sztucznej inteligencji. Z kolei eksperci McKinseya wskazują bezpośrednio na sprawy związane z zatrudnieniem i szacują, że około 22 proc. funkcji HR jest już gotowych do automatyzacji. Ewidencja czasu pracy, frekwencja pracowników czy tematy płacowe są najprostsze do automatyzacji, zaraz po nich - kwestie związane z archiwizacją i raportowaniem. Działy kadr, delegując część swojej pracy do chatbotów HR, mogą się zająć planowaniem strategicznym oraz budowaniem relacji pracowniczych, w których kluczowy jest czynnik ludzki.

O wirtualnych doradcach - chatbotach i voicebotach - najczęściej mówi się w kontekście obsługi klienta - są ogromnym wsparciem dla zespołu i pozwalają firmom na optymalizację kosztów. Warto jednak podkreślić ich możliwości w procesach wewnętrznych - rekrutacji, wdrażania nowych pracowników oraz przeprowadzania okresowych szkoleń.

Automatyzacja daje ogromne oszczędności

Odciążenie infolinii przez automatyzację nawet 15-20 proc. powtarzających się problemów to realnie niższy koszt zatrudnienia.

Wiodące marki na świecie wprowadzają rozwiązania automatyzujące - zarówno infolinię, formularze, jak i czata. Celem jest wsparcie konsultantów, a nie ich zastąpienie. Ich wiedza i umiejętności miękkie gwarantują wysoką jakość obsługi i doświadczenie, tzw. customer experience. Sztuczna inteligencja wspiera specjalistów w czynnościach powtarzalnych, które nie dodają większej wartości firmie np. nie zwiększają konwersji, sprzedają nowych produktów czy usług.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

InteliWISE 2019-10-10 09:37:43

Właśnie tak! Celem sztucznej inteligencji jest wsparcie konsultantów, a nie ich zastąpienie. Chatboty odpowiedzą na powtarzające się pytania, Voicebot na infolinii udzieli odpowiedzi na temat statusu zamówienia a konsultant sprawdzi to wszystko w jednym miejscu, którym jest nasz Omnichannel. Nowy rodzaj obsługi w Contact Center od InteliWISE.pl

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.