PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Była szefowa niemieckiej stacji RBB odwołana. W tle sprawy duże pieniądze

  • Autor: PAP/AKC
  • 17 sie 2022 15:59

Szefowa publicznej stacji RBB Patricia Schlesinger została odwołana, ale jej sprawa wciąż dostarcza nowych wątków. Oprócz 303 tys. euro rocznej pensji, według doniesień medialnych, pobierała również hojne premie, nawet w wysokości 60 tys. euro.

Była szefowa niemieckiej stacji RBB odwołana. W tle sprawy duże pieniądze
Zarzuty wyszły na jaw dzięki publikacjom w różnych mediach (fot. Wikipedia/Coenen/CC BY-SA 3.0)
REKLAMA

Według portalu "Business Insider" Schlesinger otrzymała w 2020 r., oprócz wynagrodzenia podstawowego i dodatków, jeszcze późniejszą premię - w wysokości ponad 60 tys. euro. "Ogółem odnotowano wynagrodzenia dyrektor za rok 2020 w wysokości ponad 300 tys. euro" - informuje BI.

W 2021 r. stacja RBB "podwyższyła wynagrodzenie zasadnicze Schlesinger z 261 tys. euro do 303 tys. euro rocznie, co spowodowało, że jej łączne wynagrodzenie wzrosło do ponad 350 tys. euro" - zauważa portal.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Business Insider" zapytał RBB o tę kwestię. Rzecznik stacji odpowiedział, że z uwagi na toczące się śledztwo prokuratury "obecnie nie ujawniamy szczegółów dotyczących sprawowania urzędu przez Patricię Schlesinger, w tym kwestii zmiennych składników wynagrodzenia".

Czytaj też: Adam Bugajczuk zrezygnował z funkcji wiceprezesa KGHM Polska Miedź

Według berlińskiej prokuratury, która prowadzi dochodzenie w sprawie Schlesinger, istnieje wstępne podejrzenie malwersacji i czerpania korzyści.

Zarzuty wobec szefowej RBB wyszły na jaw dzięki publikacjom w niemieckich mediach. Począwszy od budzących wątpliwości umów o doradztwo przy projekcie budowlanym rbb, który w międzyczasie został wstrzymany, poprzez podwyżkę pensji dla Schlesinger do ponad 300 tys. euro rocznie, aż po system dodatkowych premii. Do tego dochodzą zarzuty o kolacje na koszt rbb w jej prywatnym mieszkaniu i drogi samochód służbowy, na który był podobno bardzo duży rabat.

RBB, czyli Rundfunk Berlin-Brandenburg, jest niemieckim nadawcą radiowo-telewizyjnym, działającym w landach Berlin oraz Brandenburgia. Wchodzi w skład ARD, skupiającej największych regionalnych nadawców publicznych w Niemczech.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Była szefowa niemieckiej stacji RBB odwołana. W tle sprawy duże pieniądze

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA