PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Business Process Management: Systemy BPM mogą zwiększyć efektywność pracowników

• Zwiększenie produktywności pracowników jest jednym z najważniejszych wyzwań stojących obecnie przed menadżerami i przedsiębiorcami.
• Wielu z nich szuka nowych możliwości motywowania, organizuje kursy zarządzania czasem pracy, a nawet stara się kontrolować to, co ich pracownicy robią w danej chwili.
• Coraz bardziej pożądanym rozwiązaniem stają się także systemy zarządzania procesami biznesowymi.

  • Autor: jk
  • 14 lip 2016 13:17
Business Process Management: Systemy BPM mogą zwiększyć efektywność pracowników
Jedną z najczęściej osiąganych korzyści przez organizacje wdrażające system BPM, są zmiany w sposobie pracy pracowników i wzrost ich produktywności. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA

Badania firmy Forrester dowodzą, że implementacja rozwiązań typu Business Process Management (BPM) w organizacji zwiększa produktywność pracowników, którzy z niej korzystają, o około 30-50 proc. Aby jednak odnosić takie korzyści, warto przed wdrożeniem konkretnego oprogramowania zastanowić się, które procesy w firmie już teraz wymagają automatyzacji oraz czy w przyszłości nie będziemy potrzebować podobnych rozwiązań do zarządzania kolejnymi procesami. Nieprzemyślana decyzja może nie przynieść oczekiwanych efektów.

Wybierając tzw. „pudełkowe rozwiązania”, tj. gotowe oprogramowanie wspierające konkretne procesy (np. zarządzenie wnioskami urlopowymi czy obieg faktur), po pierwsze jesteśmy zmuszeni do dostosowania danego procesu do możliwości nowego oprogramowania, po drugie automatyzacja kolejnych procesów będzie wymagała zakupu następnego produktu. To znacząco podniesie koszty inwestycji oraz będzie wymagało wdrożenia pracowników w obsługę innego programu. Na barkach działu IT będzie natomiast spoczywał problem rozwoju i współpracy kilku różnych rozwiązań. To może rodzić problemy braku kompatybilności między programami i powodować niechęć pracowników do korzystania z nich. W dłuższej perspektywie takie rozwiązanie może okazać się mało skuteczne.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Aby nie doprowadzić do takiej sytuacji, należy przeprowadzić dokładną analizę procesów zachodzących w firmie, ściśle określić aktualne zapotrzebowanie oraz przewidzieć, które procesy będą wymagać podobnych działań w przyszłości. Skutecznym rozwiązaniem może być zaimplementowanie platformy BPM. Korzystając z jednej platformy, możemy zaoszczędzić wiele czasu, wysiłku i pieniędzy, które musielibyśmy zainwestować we wdrażanie kilku różnych rozwiązań.

Jak wdrożenie BPM wpływa na wzrost produktywności?

Jedną z najczęściej osiąganych korzyści przez organizacje wdrażające system BPM, są zmiany w sposobie pracy pracowników i wzrost ich produktywności. Jak podkreśla Łukasz Wróbel, chief business development officer, SVP w firmie Webcon, jest to głównie efekt zautomatyzowania prostych, rutynowych czynności.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Business Process Management: Systemy BPM mogą zwiększyć efektywność pracowników

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.