PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Budimex: specjalny zespół zarządza informacją w pandemii

O tym, jak w największej grupie budowlanej w Polsce wygląda walka z pandemią koronawirusa, opowiada Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor pionu zarządzania zasobami ludzkim w Budimeksie.

Budimex: specjalny zespół zarządza informacją w pandemii
Grupa Budimex zatrudnia 8 tys. osób. (fot. Budimex)
REKLAMA
  • Grupa Budimex zatrudnia obecnie prawie 8 tys. osób. Współpracuje rocznie z 15 tys. kontrahentów.
  • By uchronić swoich pracowników przed ryzykiem zakażenia koronawirusem m.in. powołała specjalny zespół do koordynowania "działań COVID-owych". 
  • - Nie jesteśmy firmą medyczną. Nie zwalczymy pandemii. Możemy tylko robić wszystko, by zmniejszyć ryzyko zakażenia. To jest nasze główne zadanie. Bez względu na liczbę chorych - w rozmowie z PulsHR.pl mówi Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor pionu zarządzania zasobami ludzkim w Budimeksie.

Do tej pory około 180 pracowników Budimeksu zaraziło się koronawirusem, a 199 osób profilaktycznie pracuje zdalnie Jak te przypadki wpłynęły na funkcjonowanie firmy?

- Patrzymy na to jak na trudny okres, przez który musimy przejść. Wraz z pojawieniem się pandemii wprowadziliśmy cały system, który ma ograniczać konsekwencje, jakie niesie ze sobą pandemia koronawirusa.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Co to oznacza w praktyce?

- Wprowadziliśmy zmiany w dotychczasowym systemie pracy. Przykładowo osoby zatrudnione na budowach na kontraktach pracują na dwie zmiany. Część z nich przychodzi do pracy wcześnie rano i o godz. 14 kończy zmianę. Wychodzi z biur. W to miejsce przychodzi druga zmiana. Dzięki temu udaje nam się zdywersyfikować ryzyko zakażenia koronawirusem.

Bardzo podobnie wygląda sytuacja w centrali. Są piony czy jednostki, które są szczególnie wrażliwe na konsekwencje COVID-19. To m.in. kadry i płace czy dział handlowy. W ich przypadku bezwzględnie trzymamy się zasady 50 proc. na 50 proc. pracowników pracujących w różnych systemach. W efekcie od czasu wybuchu pandemii podzielone na grupy zespoły pracują tak, by się nie spotykać. Na przykład kadry i płace zdecydowały się pracować w systemie trzy dni z domu, dwa dni w pracy, ale łączone zawsze z weekendem. Ten system pracy już raz uratował nas przed problemami. Niedawno koronawirusa stwierdzono u jednej z menedżerek. Zaraziła się w momencie, kiedy była na pracy zdalnej. Dzięki temu cały jej zespół był w stanie dalej pracować.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU
Retransmisja sesji:

Biura

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Budimex: specjalny zespół zarządza informacją w pandemii

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Majster klepka 2020-11-25 20:20:45

    PRowo brzmi to pięknie ale prawdy może jest w tym połowa - biuro centralne może i tak pracuje, ale na budowach nadal produkcja idzie w nadgodzinach, często po 12h i więcej. Rotacja? A kogo na to stać! Produkcja musi się zgadzać na koniec miesiąca, bo jeszcze nie wymyślili jak np. murować zdalnie ;)

  • Budowlaniec 2020-11-25 18:37:40

    Cezary Mączka działa jak polski rząd! Piękne słowa a rzeczywistość całkiem inna. Niech poda kilka przykładów gdzie ludzie pracują do 14.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.