PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Brytyjski urząd ds. konkurencji chce zaostrzenia przepisów ws. Google i Facebooka

Brytyjski urząd ds. konkurencji i rynku (CMA) zaapelował w środę do władz Wielkiej Brytanii o zaostrzenie przepisów wobec Google'a i Facebooka tak, żeby móc kontrolować dominującą pozycje koncernów na lokalnym rynku reklamy cyfrowej i wspierać słabszych przedsiębiorców.

Brytyjski urząd ds. konkurencji chce zaostrzenia przepisów ws. Google i Facebooka
CMA jeszcze w ubiegłym roku zaczął monitoring zasięgów Google'a i Facebooka (fot. pxhere.com/domena publiczna)
REKLAMA

Według CMA amerykańskie firmy technologiczne niemal całkowicie zdominowały brytyjski rynek reklamy cyfrowej. W 2019 r. sektor ten zarobił 14 mld funtów (17,3 mld dolarów), ale 80 proc. z tej kwoty trafiło na konta amerykańskich koncernów, a nie do lokalnych firm.

"Obydwa koncerny rozwijały się na brytyjskim rynku, oferując lepsze jakościowo usługi niż inne istniejące w tamtym czasie platformy. I bez wątpienia ich usługi są nadal bardzo cenione przez brytyjskich konsumentów. Zaczynamy się jednak obawiać, że w ostatnich latach Google i Facebook osiągnęły tak silną pozycję rynkową, że ich rywale nie mogą już z nimi konkurować na równych warunkach" - napisał w oświadczeniu CMA.

Dlatego urząd wezwał brytyjskie władze do zaostrzenia przepisów wobec Google'a i Facebooka tak, żeby kontrolować pozycję koncernów na lokalnym rynku reklamy cyfrowej i wspierać innych przedsiębiorców.

"Wspieramy przepisy, które przynoszą korzyści ludziom, firmom i społeczeństwu, toteż będziemy nadal konstruktywnie współpracować z organami regulacyjnymi" - skomentował decyzję Ronan Harris, wiceprezes Google'a w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

CMA jeszcze w ubiegłym roku zaczął monitoring zasięgów Google'a i Facebooka, w tym kontrolę tego, jak koncerny gromadzą i przetwarzają dane osobowe swoich użytkowników.

"Umożliwienie użytkownikom kontroli nad tym, jak ich dane są zbierane i wykorzystywane, jest ważne. Chętnie podejmiemy współpracę z brytyjskimi urzędnikami w tym zakresie" - powiedział rzecznik Facebooka. 

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Brytyjski urząd ds. konkurencji chce zaostrzenia przepisów ws. Google i Facebooka

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.