PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Branża transportowa na finansowej krawędzi? Braki kadrowe osłabiają potencjał branży TSL

Według danych firmy doradczej PwC oraz raportu branżowego TransJobs.eu na polskim rynku brakuje nawet 30 tys. kierowców, mimo oferowanych wysokich wynagrodzeń. Według ekspertów brak odpowiednio wykwalifikowanej kadry stanowi realne zagrożenie dla rozwoju rodzimych firm transportowych

  • Autor: JS
  • 6 wrz 2018 20:47
Branża transportowa na finansowej krawędzi? Braki kadrowe osłabiają potencjał branży TSL
Rosnące zatory płatnicze w branży TSL mogą już w kolejnych kwartałach 2018 roku, zwłaszcza przy braku pracowników i w połączeniu z niekorzystnymi regulacjami unijnymi odnośnie form zatrudnienia, zachwiać pozycją polskich firm transportowych w Europie. (fot. pixabay.com)
REKLAMA

Według analityków niezwykle ważne dla dalszego rozwoju zarówno krajowej, jak europejskiej gospodarki jest przezwyciężenie pojawiających się trudności na rynku transportowym i konsekwentna walka o dobrą kondycję tego sektora. Problemy branży transportowej oznaczać mogą bowiem dalekosiężne konsekwencje finansowe i operacyjne, rzutujące na wszystkie sektory gospodarki, a tym samym codzienne funkcjonowanie tak firm, jak też obywateli. Eksperci Aforti Collections wskazują, że skutecznym narzędziem w ratowaniu kondycji sektora TSL mogą okazać się – w obszarze finansowym – tak proste rozwiązania, jak stały monitoring płatności czy efektywna windykacja.

Branża TSL to bardzo specyficzny, mocno reagujący na wszelkie zmiany gospodarcze sektor. Z jednej strony rządzi nim walka o pozyskanie zleceń, z drugiej – trudno przewidywalne i szybko rosnące koszty prowadzenia działalności, w tym przede wszystkim ceny paliw. W ostatnim czasie na kondycję sektora TSL znacząco wpłynęła m.in. zmiana przepisów o pracownikach delegowanych, a także problemy związane z obsadzeniem miejsc pracy.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Ustawa o transporcie drogowym wzbudza kontrowersje

Według danych firmy doradczej PwC oraz raportu branżowego TransJobs.eu na polskim rynku brakuje nawet 30 tys. kierowców, mimo oferowanych wysokich wynagrodzeń. Według ekspertów brak odpowiednio wykwalifikowanej kadry stanowi realne zagrożenie dla rozwoju rodzimych firm transportowych

Co więcej – brak wystarczającej liczby pracowników utrudnia przede wszystkim systematyczną realizację zleceń, a co za tym idzie – powoduje przestoje, zmniejszając potencjalne wpływy finansowe firm z branży TSL. Sytuacja ta jest paradoksalnie wynikiem dynamicznego wzrostu gospodarczego, za którym stoi m.in. powstawanie nowych, coraz bardziej atrakcyjnych finansowo i tym samym konkurencyjnych miejsc pracy.

Sytuacji związanej z zatorami płatniczymi nie poprawia narzucony przepisami prawa okres,
w którym możliwe jest ubieganie się o należne płatności. Termin przedawnienia, który skutecznie przekreśla szanse na odzyskanie długu, zmusza do szybkich działań. Wbrew obiegowej opinii, nie zawsze muszą się one sprowadzać od razu do windykacji twardej, czyli sądowej. Z powodzeniem może ją poprzedzić równie skuteczna windykacja polubowna. W tym przypadku warto skorzystać z usług doświadczonej firmy windykacyjnej, która profesjonalnie i sprawnie przeprowadzi cały proces.

Rosnące zatory płatnicze w branży TSL mogą już w kolejnych kwartałach 2018 roku, zwłaszcza przy braku pracowników i w połączeniu z niekorzystnymi regulacjami unijnymi odnośnie form zatrudnienia, zachwiać pozycją polskich firm transportowych w Europie.

 

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (5)

Do artykułu: Branża transportowa na finansowej krawędzi? Braki kadrowe osłabiają potencjał branży TSL

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • gilik 2018-09-20 13:43:51

    Jedyna opcja to windykowanie. Nic innego nie pomaga. Ja przynajmniej raz na 2 miesiące jakiegoś typka muszę do kaczmarski inkasso zgłaszac, bo nie płaci firmie.

  • przewoźnik 2018-09-11 08:30:23

    nasza firma przyjmuje również kierowców bez doświadczenia, ale tylko nieliczni mają chęć pracować, reszta to niemyślące dzieci, które kierownice miały tylko na kursie a oczekiwania takie, że szkoda mówić. Płacimy uczciwie stałe wynagrodzenie , jeździmy zgodnie z czasem, weekendy w domu. A tak na prawdę to mamy 4 solidnych prawdziwych kierowców, reszta to szkoda mówić..............

  • Ryszard 2018-09-08 21:39:38

    W transporcie jestem już co najmniej od 10 lat i to zawsze było bagno. Długi, długi, szemrane zmiany nazw firm, jakieś patospółki tworzone przez rodzinę właściciela. To naprawdę jest katastrofa. Ale może w końcu to pęknie. Mi na razie mk-finanse mocno pomagają w ściąganiu długów. Ale nie wiem na ile jeszcze w tym posiedzę.

  • Tylko szybki pozew o zapłatę 2018-09-07 13:30:55

    Po co zlecać miękką windykację. Jak po wezwaniu do zapłaty dłużnik nie płaci, to trzeba szybko kierować pozew o zapłatę a później do komornika, bo wierzytelność przedawni się lub dłużnik zniknie /odjedzie

  • Riv 2018-09-07 08:02:13

    Brakuje 30 tys kierowców ale spróbuj dostać jaką sensowną ofertę bez dośw. Jedynie w januszexie 4/1 z łamaniem praw

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.