PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Branża ma problemy z motywacją pracowników. Co piąty skarży się na jej niski poziom

Pandemia mocno odbiła się na poziomie motywacji do pracy wśród handlowców. Przed pandemią 60 proc. z nich twierdziło, że poziom ten jest wysoki. Obecnie, jedynie 34 proc. ankietowanych stwierdziło, że ma wysoką motywację do realizacji swoich zadań. Takie wnioski płyną z badania „Hybrydowy handlowiec” przeprowadzonego przez firmę HRK.

  • Autor:jk
  • 17 maj 2021 13:50
Branża ma problemy z motywacją pracowników. Co piąty skarży się na jej niski poziom
Zmiany spowodowane przez COVID-19 miały również negatywny wpływ na motywację pracowników działów handlowych (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Firma HRK zapytała osoby pracujące na stanowiskach sprzedażowych w różnych branżach, o to, jak zmienił się sposób ich funkcjonowania w pracy. Wyniki potwierdzają duże zmiany, jakie zaszły w czasie pandemii.
  • 55 proc. ankietowanych handlowców nie jest zadowolona z obecnego miejsca pracy, a aż 63 proc. badanych planuje zmianę miejsca zatrudnienia w nadchodzącym półroczu.
  • 32 proc. straciło pracą w czasie trwania pandemii COVID-19, a 26 proc. zgadza się ze stwierdzeniem, że ich wynagrodzenie uległo obniżeniu, a benefity zostały ograniczone.

Aż 32 proc. biorących udział w badaniu straciło w ostatnim roku pracę. Niepewność wywołana epidemią przełożyła się także na obniżenie wynagrodzeń i ograniczenie benefitów – z takimi sytuacjami spotkało się 26 proc. badanych handlowców.

Źródło: HRK
Źródło: HRK

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Nie są to jedyne problemy, z którymi borykają się pracownicy działów sprzedaży. 55 proc. badanych narzeka na utrudniony kontakt z klientem, 45 proc. wskazuje, że realizacja ich celów zagrożona jest przez wstrzymanie planowanych projektów. 39 proc. ankietowanych wskazuje, że trudność w codziennej pracy sprawia im brak stabilizacji.

Eksperci ds. sprzedaży narzekają również na pracę w trybie zdalnym i hybrydowym. 26 proc. ankietowanych za utrudnienie uważa także brak umiejętności budowania relacji z partnerami biznesowymi za pomocą narzędzi zdalnych.

Niezbędne nowe kompetencje

Pandemia oraz wymuszona przez nią praca w trybie zdalnym i hybrydowym sprawiła, że handlowcy byli zmuszeni do wykształcenia nowych kompetencji. Aż 61 proc. zapytanych o to, jakiego typu nowe umiejętności musieli przyswoić w ostatnim roku, wskazało rozmowę z klientem przez telefon.

Czytaj też: Rok 2020 to ogromny test dla handlowców. Ich praca nie będzie już taka sama

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU
Retransmisja sesji:

Property Forum ONLINE – Fokus na Śląsk

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Branża ma problemy z motywacją pracowników. Co piąty skarży się na jej niski poziom

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.