PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Branża hotelarska pełna obaw. Największymi problemami wzrost kosztów i brak pracowników

Ok. 50 proc. hoteli zanotowało we wrześniu obłożenie pomiędzy 40 a 70 proc. - wynika z danych Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Najbliższe miesiące zapowiadają się gorzej; branżę niepokoi zwłaszcza wzrost kosztów i brak pracowników.

  • Autor: PAP/AKC
  • 21 paź 2021 6:57
Branża hotelarska pełna obaw. Największymi problemami wzrost kosztów i brak pracowników
Największymi barierami w prowadzaniu działalności w najbliższych miesiącach i postcovidowych latach będzie wzrost kosztów i brak pracowników (fot. Shutterstock.com)
REKLAMA
  • Jak wynika z najnowszej ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (IGHP), wrzesień był dla hotelarzy kolejnym miesiącem dobrych wyników, choć słabszym niż w sierpień.
  • Jak wskazano, 36 proc. hoteli odnotowało średnią frekwencję powyżej 70 proc., natomiast 50 proc. miało obłożenie pomiędzy 40 a 70 proc. "Hoteli zamkniętych praktycznie nie było (2 obiekty spośród ankietowanych)" - poinformowano.
  • Mimo to hotelarze są pełni obaw o przyszłość.

Jak wskazano w raporcie, na koniec III kwartału br. obiekty pozamiejskie nadal notowały lepsze wyniki od hoteli miejskich, ale różnice były już wyraźnie mniejsze niż w sierpniu. Frekwencję powyżej 70 proc. zyskało 33 proc. hoteli miejskich (pozamiejskich 40 proc.), ale jeśli chodzi obłożenie między 40 a 70 proc., lepiej wypadły hotele miejskie z udziałem 53 proc. (pozamiejskie odpowiednio 48 proc.). Dobre wyniki zanotowały też obiekty obsługujące gości biznesowych: obłożenie powyżej 70 proc. zanotowało 34 proc., a połowa hoteli miała frekwencję w przedziale 40-70 proc.

Wrzesień - jak wskazała Izba - był również dobrym miesiącem jeśli chodzi o ceny. Napisano, że 67 proc. hoteli odnotowało średnie ceny wyższe niż we wrześniu 2019 r., przy czym ponad 30 proc. odnotowało wzrosty o więcej niż 10 proc. "W przypadku 12 proc. obiektów ceny nie zmieniły się, a spadek średniej ceny zanotowało 19 proc. hoteli" - poinformowała Izba. Wzrosty cen są w dużej mierze konieczną reakcją na rosnące koszty prowadzenia działalności.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Izba zauważyła, że choć branża uważa wrzesień za udany, to dane dotyczące przyjętych rezerwacji na następne trzy miesiące są zróżnicowane, a prognozy pogarszają się z każdym kolejnym miesiącem. W październiku 42 proc. hoteli wskazuje na obłożenie powyżej 40 proc., w tym 24 proc. obiektów deklaruje stan rezerwacji powyżej 50 proc., przy czym połowa hoteli mieści się w przedziale obłożenia od 10 do 40 proc.

Czytaj też: "Uciekli" i już nie wrócą. Nie tylko gastronomia i hotelarstwo mają problem

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Branża hotelarska pełna obaw. Największymi problemami wzrost kosztów i brak pracowników

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.