PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Branża e-sport zmierza do profesjonalizacji. Ministerstwo kultury wiąże z nią wielkie nadzieje

- W ramach polityki wsparcia dla sektorów kreatywnych, wspieramy tworzenie oddolnych inicjatyw mających na celu ustrukturyzowanie różnych branż kreatywnych, w tym także gier wideo. E-sport traktujemy jako część tego sektora. Dostrzegamy tu ogromny potencjał związany z budowaniem kompetencji dzieci i młodzieży związanych z współpracą grupową, rywalizacją – tłumaczy Anna Ceynowa, naczelnik Wydziału Strategii, Analiz i Sektorów Kreatywnych Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Branża e-sport zmierza do profesjonalizacji. Ministerstwo kultury wiąże z nią wielkie nadzieje
- Wiedźmin jest najlepszym przykładem gry promującej polską kulturę - tłumaczy Anna Ceynowa z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (fot.PTWP)
REKLAMA
  • Polska dzięki staraniom E-sports Association, dołączyła do grona 53 państw tworzących International E-sports Federation.
  • Dołączenie do IESF byłoby niemożliwe gdyby nie wsparcie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
  • Gry to jest nowoczesne, interaktywne medium promujące także kulturę, Wiedźmin jest tego najlepszym przykładem - tłumaczy Anna Ceynowa z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

E-Sports Association, katowickie Stowarzyszenie Sportów Elektronicznych wprowadziło Polskę do grona 53 krajów tworzących International E-sports Federation. Dołączenie do IESF byłoby niemożliwe gdyby nie wsparcie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

- W ministerstwie w ramach polityki wsparcia dla sektorów kreatywnych, wspieramy tworzenie oddolnych inicjatyw mających na celu ustrukturyzowanie różnych branż kreatywnych, w tym także gier wideo. E-sport traktujemy jako część tego sektora. Dostrzegamy tu ogromny potencjał związany z budowaniem kompetencji dzieci i młodzieży związanych z współpracą grupową, rywalizacją – tłumaczy Anna Ceynowa, naczelnik Wydziału Strategii, Analiz i Sektorów Kreatywnych  Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Sport elektroniczny to branża bardzo interdyscyplinarna. Czerpiemy zarówno z sektora IT, sportowego, sektora kultury. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, patrząc przez pryzmat sektorów kreatywnych, stwierdziło, że jesteśmy elementem gameing’u (w najprostszym rozumieniu: gra - indywidualna lub zespołowa - przyp. red.) /gamedev’u (branża: m.in. programiści i graficy - przyp. red.) i wsparło nasze działania. Nie ukrywam, że na razie Ministerstwo Sportu jest dalekie od przychylnych działań skorelowanych z naszymi pomysłami - tłumaczy prezes E-sports Association Łukasz Trybuś

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Branża e-sport zmierza do profesjonalizacji. Ministerstwo kultury wiąże z nią wielkie nadzieje

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.