Branża e-sport zmierza do profesjonalizacji. Ministerstwo kultury wiąże z nią wielkie nadzieje

- W ramach polityki wsparcia dla sektorów kreatywnych, wspieramy tworzenie oddolnych inicjatyw mających na celu ustrukturyzowanie różnych branż kreatywnych, w tym także gier wideo. E-sport traktujemy jako część tego sektora. Dostrzegamy tu ogromny potencjał związany z budowaniem kompetencji dzieci i młodzieży związanych z współpracą grupową, rywalizacją – tłumaczy Anna Ceynowa, naczelnik Wydziału Strategii, Analiz i Sektorów Kreatywnych Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Branża e-sport zmierza do profesjonalizacji. Ministerstwo kultury wiąże z nią wielkie nadzieje

  • Polska dzięki staraniom E-sports Association, dołączyła do grona 53 państw tworzących International E-sports Federation.
  • Dołączenie do IESF byłoby niemożliwe gdyby nie wsparcie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
  • Gry to jest nowoczesne, interaktywne medium promujące także kulturę, Wiedźmin jest tego najlepszym przykładem - tłumaczy Anna Ceynowa z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

E-Sports Association, katowickie Stowarzyszenie Sportów Elektronicznych wprowadziło Polskę do grona 53 krajów tworzących International E-sports Federation. Dołączenie do IESF byłoby niemożliwe gdyby nie wsparcie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

- W ministerstwie w ramach polityki wsparcia dla sektorów kreatywnych, wspieramy tworzenie oddolnych inicjatyw mających na celu ustrukturyzowanie różnych branż kreatywnych, w tym także gier wideo. E-sport traktujemy jako część tego sektora. Dostrzegamy tu ogromny potencjał związany z budowaniem kompetencji dzieci i młodzieży związanych z współpracą grupową, rywalizacją – tłumaczy Anna Ceynowa, naczelnik Wydziału Strategii, Analiz i Sektorów Kreatywnych  Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

- Sport elektroniczny to branża bardzo interdyscyplinarna. Czerpiemy zarówno z sektora IT, sportowego, sektora kultury. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, patrząc przez pryzmat sektorów kreatywnych, stwierdziło, że jesteśmy elementem gameing’u (w najprostszym rozumieniu: gra - indywidualna lub zespołowa - przyp. red.) /gamedev’u (branża: m.in. programiści i graficy - przyp. red.) i wsparło nasze działania. Nie ukrywam, że na razie Ministerstwo Sportu jest dalekie od przychylnych działań skorelowanych z naszymi pomysłami - tłumaczy prezes E-sports Association Łukasz Trybuś

Przeczytaj: Polski e-sport jest wspierany przez Ministerstwo Kultury, Ministerstwo Sportu woli zawodników na boiskach

Wiedźmin sztandarowym przykładem

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.