PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Branża automotive bez tajemnic. Pewne fakty mogą zaskoczyć

  • AKC
  • 26 lip 2022 12:02

Każda branża ma własną specyfikę, w której zaszyty jest również zestaw kluczowych kompetencji, bez których pracownicy nie byliby w stanie efektywnie wykonywać swoich codziennych obowiązków. Nie inaczej jest w przypadku branży motoryzacyjnej, która tylko w Polsce zatrudnia przeszło 200 tys. osób. To pracownicy zakładów produkcyjnych, ale przede wszystkim dystrybucji, sprzedaży i serwisu.

Branża automotive bez tajemnic. Pewne fakty mogą zaskoczyć
Specjalistyczna wiedza dziedzinowa musi iść w parze z przynajmniej kilkoma kluczowymi w branży kompetencjami miękkimi, takimi jak: obsługa klienta, negocjacje oraz zarządzaniem czasem, komfortem i stresem (Fot. materiały prasowe)
REKLAMA
  • Jakie kompetencje pracownicy branży moto wskazują jako swoją mocną stronę, a których najbardziej im brakuje? Jakie są ich potrzeby, preferencje oraz oczekiwania w obszarze rozwoju?
  • Odpowiedzi na te pytania dostarczają wyniki badania „Kompetencje miękkie i potrzeba ich rozwoju - jak uczą się obecnie pracownicy?”.
  • Niektóre z nich mogą być zaskoczeniem. 

Co łączy ankietowanych pracowników branży motoryzacyjnej, którzy wzięli udział w badaniu przeprowadzonym przez firmę szkoleniową Nowe Motywacje i Mobile Institute? Nieco ponad połowa z nich to kobiety (51 proc.), co jest pewnym zaskoczeniem w sektorze, który dotychczas uchodził za zdominowany przez mężczyzn.

Aż 75 proc. zatrudnionych nie ukończyło 45. roku życia, a najliczniejszą grupę wiekową stanowią osoby w wieku 35-44 lata (40 proc.).

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Kompetencje miękkie w cenie. "W biznesie współpraca to słowo klucz"

Połowa ankietowanych ma wykształcenie wyższe, co trzeci badany tylko średnie (ukończył liceum lub technikum). Najczęściej zajmują stanowiska związane ze sprzedażą, a wysokość wynagrodzenia pozwala aż 73 proc. z nich na postrzeganie swojej sytuacji materialnej jako dobrej.

W branży automotive przeważają single (47 proc.), którzy postrzegają siebie jako pracowników proaktywnych i otwartych na innowacyjne rozwiązania. Przeszło połowa w życiu ceni sobie ekskluzywność - dla 40 ptoc. prestiż jest najbliższym słowem. Czy tak charakterystyczna grupa ma również wyjątkowe potrzeby szkoleniowe?

Kompetencje miękkie, które sprzedają

Do mocnych stron zatrudnionych w branży motoryzacyjnej bez wątpienia należą negocjacje (29 proc.), komunikacja interpersonalna (24 proc.), efektywna sprzedaż (23 proc.) oraz zarządzanie czasem i organizacją pracy (23 proc.). Kreatywne myślenie i rozwiązywanie problemów jest atutem zaledwie 2 proc. pracowników. Kompetencje, których najbardziej im brakuje to rozwijanie talentów (27 proc.) oraz współpraca w zespole (25 proc.).

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Branża automotive bez tajemnic. Pewne fakty mogą zaskoczyć

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA