Zdecydowana większość Polaków - aż 86 proc. - dobrze ocenia przygotowanie pracodawców do zapewnienia bezpiecznych warunków pracy. Gorzej oceniane jest zachowanie przełożonych. Blisko 47 proc. pracowników nie jest zadowolonych z ich zachowania w czasie COVID-19. Takie wnioski płyną z najnowszego badania HRK.
- Autor:KDS
- •22 cze 2020 13:00

- Firma doradztwa personalnego HRK opublikowała wyniki najnowszego badania na temat sytuacji w firmach w dobie koronawirusa.
- Okazuje się, blisko 47 proc. pracowników nie jest zadowolonych z zachowania przełożonych w zakresie troski o ich stan emocjonalny.
- Szefowie nie są empatyczni. Nie udzielają pracownikom wsparcia, zapominają o roli zwykłej rozmowy czy podtrzymaniu na duchu.
Czas pandemii jest prawdziwym sprawdzianem kompetencji i umiejętności zarządczych szefów firm. Jak pokazały wyniki badania HRK, nie wszyscy ten egzamin zdali. 53 proc. pracowników docenia ogólny sposób motywowania przez przełożonych, ale blisko 47 proc. z nich nie jest zadowolonych z zachowania przełożonych w zakresie troski o ich stan emocjonalny – okazywanie zainteresowania i zrozumienia dla emocji.
Wśród przykładów zachowań, których brakuje pracownikom, znalazły się m.in. brak rozmowy, podtrzymania na duchu, zadbania o dobrą atmosferę pracy, brak zrozumienia, wsparcia. Jednym słowem menedżerom w tak trudnej sytuacji zabrakło empatii.
Czytaj więcej: Koronawirus a praca zdalna. Jak zarządzać rozproszonym zespołem?
- Wyniki naszego badania mogą sugerować, że szkolenia menedżerskie koncentrują się w niewystarczającym stopniu na udzielaniu emocjonalnego wsparcia pracownikom w trudnych, kryzysowych czasach. Przełożeni pewniej czują się w delegowaniu oraz egzekwowaniu realizacji celów niż w sytuacjach wymagających od nich radzenia sobie z trudnymi emocjami podwładnych – komentuje badanie Sylwia Kościuszko, coach i senior project manager w firmie doradztwa personalnego HRK.
Presja, zamiast wsparcia
Na tym nie koniec, ponad połowa badanych nie jest zadowolona ze wsparcia przełożonych w zakresie ich rozwoju (52 proc.). W sytuacji pandemii menedżerowie powinni zwracać szczególną uwagę na takie umiejętności, jak radzenie sobie z trudnymi emocjami, optymalną organizację czasu w sytuacji godzenia obowiązków związanych z pracą i opieką nad dziećmi, przygotowywania prezentacji oraz spotkań online, itp. Co istotne, również kadra menedżerska potrzebuje wsparcia w dostosowaniu stylu zarządzania do sytuacji kryzysu.
- Podjęcie takich działań rozwojowych nie musi wiązać się z dodatkowymi wydatkami – często można to zrobić własnymi siłami działów personalnych i mentorów zidentyfikowanych wśród własnej kadry menedżerskiej - mówi Kościuszko.


KOMENTARZE (9)