PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Praca zdalna po nowemu. Mamy projekt zmian w Kodeksie pracy

Brak rozmowy, zrozumienia, wsparcia. Oto główne grzechy szefów w czasie COVID-19

Zdecydowana większość Polaków - aż 86 proc. - dobrze ocenia przygotowanie pracodawców do zapewnienia bezpiecznych warunków pracy. Gorzej oceniane jest zachowanie przełożonych. Blisko 47 proc. pracowników nie jest zadowolonych z ich zachowania w czasie COVID-19. Takie wnioski płyną z najnowszego badania HRK.

  • Autor:KDS
  • 22 cze 2020 13:00
Brak rozmowy, zrozumienia, wsparcia. Oto główne grzechy szefów w czasie COVID-19
Około 13 proc. badanych pracowników wśród niepożądanych zachowań wskazało krytykę, presję, a czasami wręcz mobbing ze strony zarządzających menedżerów. (fot. maximiliano estevez z Pixabay)
REKLAMA
  • Firma doradztwa personalnego HRK opublikowała wyniki najnowszego badania na temat sytuacji w firmach w dobie koronawirusa.
  • Okazuje się, blisko 47 proc. pracowników nie jest zadowolonych z zachowania przełożonych w zakresie troski o ich stan emocjonalny.
  • Szefowie nie są empatyczni. Nie udzielają pracownikom wsparcia, zapominają o roli zwykłej rozmowy czy podtrzymaniu na duchu. 

Czas pandemii jest prawdziwym sprawdzianem kompetencji i umiejętności zarządczych szefów firm. Jak pokazały wyniki badania HRK, nie wszyscy ten egzamin zdali. 53 proc. pracowników docenia ogólny sposób motywowania przez przełożonych, ale blisko 47 proc. z nich nie jest zadowolonych z zachowania przełożonych w zakresie troski o ich stan emocjonalny – okazywanie zainteresowania i zrozumienia dla emocji.

Wśród przykładów zachowań, których brakuje pracownikom, znalazły się m.in. brak rozmowy, podtrzymania na duchu, zadbania o dobrą atmosferę pracy, brak zrozumienia, wsparcia. Jednym słowem menedżerom w tak trudnej sytuacji zabrakło empatii.

Czytaj więcej: Koronawirus a praca zdalna. Jak zarządzać rozproszonym zespołem?

- Wyniki naszego badania mogą sugerować, że szkolenia menedżerskie koncentrują się w niewystarczającym stopniu na udzielaniu emocjonalnego wsparcia pracownikom w trudnych, kryzysowych czasach. Przełożeni pewniej czują się w delegowaniu oraz egzekwowaniu realizacji celów niż w sytuacjach wymagających od nich radzenia sobie z trudnymi emocjami podwładnych – komentuje badanie Sylwia Kościuszko, coach i senior project manager w firmie doradztwa personalnego HRK.

Presja, zamiast wsparcia

Na tym nie koniec, ponad połowa badanych nie jest zadowolona ze wsparcia przełożonych w zakresie ich rozwoju (52 proc.). W sytuacji pandemii menedżerowie powinni zwracać szczególną uwagę na takie umiejętności, jak radzenie sobie z trudnymi emocjami, optymalną organizację czasu w sytuacji godzenia obowiązków związanych z pracą i opieką nad dziećmi, przygotowywania prezentacji oraz spotkań online, itp. Co istotne, również kadra menedżerska potrzebuje wsparcia w dostosowaniu stylu zarządzania do sytuacji kryzysu. 

- Podjęcie takich działań rozwojowych nie musi wiązać się z dodatkowymi wydatkami – często można to zrobić własnymi siłami działów personalnych i mentorów zidentyfikowanych wśród własnej kadry menedżerskiej - mówi Kościuszko.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (9)

Do artykułu: Brak rozmowy, zrozumienia, wsparcia. Oto główne grzechy szefów w czasie COVID-19

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Michał 2020-06-22 14:58:33

    Nie, nie

  • Marta 2020-06-22 14:57:44

    Tak, jak piszecie

  • Zenon 2020-06-22 14:41:16

    Zazdro

  • Edgar 2020-06-22 14:40:39

    U nas czysta pańszczyzna. Praca zdalna została wykorzystana do tego, by pokazać że kodeks pracy to dość ulotna rzecz

  • Marek Zbi 2020-06-22 14:29:17

    Zgadzam się.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.