Brak awansu? Trzy lata i pora powiedzieć basta

Awans zawodowy jest głównym czynnikiem wpływającym na satysfakcję pracowników. I choć na promocję trzeba sobie zasłużyć, eksperci ostrzegają, że pracownicy nie powinni zbyt długo przebywać w firmie, jeśli nie wspinają się wystarczająco szybko po kolejnych szczeblach kariery.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Brak awansu? Trzy lata i pora powiedzieć basta

  • Pracownicy na wczesnym etapie kariery zawodowej powinni dążyć do uzyskania awansu co trzy lata.
  • Nie chodzi przy tym tylko o zmianę nazwy stanowiska, tylko dodatkowe obowiązki i nowe kompetencje.
  • Brak zmian w CV przez kilka lat nie wygląda dobrze.

Jak wynika z badania Evolution of Work 2.0 przeprowadzonego przez ADP Research Institute (ADPRI), najważniejszym celem rozwoju osobistego pracownika jest awans z obecnego stanowiska. W dalszej kolejności istotne są warunki do rozwoju umiejętności, które będą mogły wpłynąć na poszerzenie ścieżki kariery w aktualnej lub w innej firmie.

Co więcej, niewiele, bo jedynie 40 proc. pracowników zgadza się, że ma jasno zarysowaną ścieżkę rozwoju kariery w swojej firmie. Tymczasem pracodawcy aż w 70 proc. uważają, że zapewniają swoim pracownikom rozwój. Tyle, że 3/4 badanych pracowników sygnalizuje, że nie widzi możliwości rozwoju w strukturach własnej firmy i nie otrzymuje informacji o możliwych awansach. Dlatego też decydują o zmianie pracy, bo jak przekonuje w serwisie CNN eksperci z rynku pracy, z taką decyzją nie należy zwlekać.

Według cytowanego przez CNN Iana Siegela, prezesa zarządu firmy HR-owej ZipRecruiter, pracownicy na wczesnym etapie kariery zawodowej powinni dążyć do uzyskania awansu co trzy lata.

Jego zdaniem, jeśli pracownik po trzech latach nie przesuwa się w górę po szczeblach kariery, w firmie jest jakiś problem. Nie chodzi przy tym tylko o zmianę nazwy stanowiska, tylko dodatkowe obowiązki i nowe kompetencje.

Cytowana przez serwis trenerka zawodowa Kathy Caprino namawia, by nie zwlekać z działaniem. - Zapytaj o to, czego chcesz i negocjuj to, czego chcesz - mówi CNN podkreślając, że brak zmian w CV przez kilka lat nie wygląda dobrze.

Eksperci ostrzegają jednak, że nie chodzi wyłącznie o ego pracownika. Każdy musi być gotowy na awans, dodatkowe obowiązki i wyzwania z rozszerzonymi kompetencjami, tak by móc się odnaleźć na nowym stanowisku. Ważna jest także świadomość ekosystemu firmy, w której pracujemy. To, jak ona funkcjonuje, w głównej mierze decyduje o tempie awansu i promocji pracowników.

CZYTAJ DALEJ »

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.