PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Boty w obsłudze klienta radzą sobie coraz lepiej i zastępują ludzi

Zdalne kanały kontaktu - call center czy chat na stronie i w social media - stały się dla większości firm kluczowym elementem obsługi klientów. Szczególnie w czasach nowej, pandemicznej rzeczywistości. Coraz więcej firm decyduje się na zatrudnienie do tego celu botów, które są w stanie obsłużyć nawet 40 proc. zapytań klientów.

  • Karolina Markowska
    km
  • 31 mar 2021 11:05
Boty w obsłudze klienta radzą sobie coraz lepiej i zastępują ludzi
Boty są w stanie obsłużyć nawet 40 proc. zapytań klientów (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Z badań wynika, że od maja 2020 roku liczba pozytywnych wypowiedzi na temat chatbotów i voicebotów wzrosła o 60 proc. względem poprzedniego roku.
  • Procesem, który z dużym powodzeniem można zautomatyzować przy użyciu sztucznej inteligencji, jest obsługa klienta.

Z monitoringu internetu i analiz wypowiedzi internautów wynika, że jeszcze na początku 2020 r. Polacy sceptycznie podchodzili do tematu „zatrudniania” i załatwiania swoich spraw przy pomocy botów. Największe obawy dotyczyły tego, czy sztuczna inteligencja faktycznie będzie w stanie zrozumieć istotę zgłaszanych spraw.

Na zmianę podejście mocno wpłynęła pandemia. Z badań wynika, że od maja 2020 liczba pozytywnych wypowiedzi na temat chatbotów i voicebotów wzrosła o 60 proc. względem poprzedniego roku. Pojawiły się głosy, że takie rozwiązania powinny zostać wprowadzone do obsługi infolinii i strony Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Voiceboty miały odpowiadać na najczęściej zadawane pytania i pomagać w zarejestrowaniu się na wymaz lub szczepienie.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zobacz: Boty są coraz mądrzejsze i coraz sprytniejsze. Mogą zabrać wam pracę

Automatyzacja reakcją na pandemię

Procesem, który z dużym powodzeniem można zautomatyzować przy użyciu sztucznej inteligencji, jest obsługa klienta. Szczególnie w branżach takich jak bankowość, ubezpieczenia czy dostawy energii. Zamknięcie z powodu pandemii stacjonarnych oddziałów wpłynęło na znaczne zwiększenie ruchu w zdalnych kanałach kontaktu. Jak podkreślają specjaliści, zatrudnienie bota pozwala zautomatyzować 30-40 proc. obsługi klienta w ciągu pierwszych miesięcy jego działania.  

Większe zainteresowanie wprowadzaniem tego typu procesów obserwują firmy wspierające wprowadzanie procesów w zakresie automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem technologii. Polska spółka SentiOne w 2020 r. wygrała przetargi na wdrożenie automatyzacji obsługi klienta na kwotę w sumie 6,5 mln zł. Obecnie pracuje nad dziesięcioma wdrożeniami chatbotów lub voicebotów w firmach konsumenckich, m.in. Alior Bank, BNP Paribas czy Kruk.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Boty w obsłudze klienta radzą sobie coraz lepiej i zastępują ludzi

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.