Coraz więcej przedsiębiorców korzysta z wirtualnych asystentów klienta. Wyręczają oni pracowników i obniżają koszty działania firm.

"Puls Biznesu" zwraca uwagę, że innowacyjne rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji (AI) odgrywają coraz większą rolę w biznesie. Przedsiębiorcy widzą wiele korzyści w automatyzacji obsługi konsumentów - wskazuje gazeta i dodaje, że coraz częściej zaczynają korzystać z chatbotów i voicebotów, wirtualnych asystentów klienta.
Są to, jak wyjaśniono, programy komputerowe stosowane do prowadzenia konwersacji naśladującej zachowania ludzkie. "Start-upy oferujące tego typu rozwiązania mogą liczyć na dofinansowanie z programu Inteligentny Rozwój (POIR)" - zauważa dziennik.
Czytaj też: Roboty łatwiej dogadają się z ludźmi. Oto rozwiązanie
Gazeta cytuje najnowszą edycję raportu "Monitoring trendów w innowacyjności" przygotowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), z której wynika, że do 2025 r. globalny rynek AI będzie wart 190 mld dol. Natomiast do 2024 r. liczba asystentów głosowych na świecie może wynieść 8,4 mld, czyli więcej niż populacja globu.
Z badania przeprowadzonego przez agencję Symetria - na które powołuje się dziennik, wynika, że Polacy preferują rozmowę z botem ze względu na możliwość uzyskania szybkiej odpowiedzi. Wśród jego zalet wymieniają m.in. możliwość korzystania z tej opcji o każdej porze dnia i nocy. "Pozwalają firmom obniżyć koszty i wyręczają pracowników w powtarzalnych, monotonnych czynnościach" - dodano.



KOMENTARZE (0)