PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

BMW i Daimler łączą siły, aby konkurować z Uberem i Waymo

BMW i Daimler łączą siły, aby stawić czoła konkurencji ze strony firm mających w ich ocenie przewagę technologiczną - takich jak Uber czy Waymo. Wspólne działania BMW i Daimlera skupią się wokół przejazdów na żądanie i car-sharingu - podał serwis The Verge.

  • Autor:pt/pap
  • 3 kwi 2018 10:40
BMW i Daimler łączą siły, aby konkurować z Uberem i Waymo
BMW i Daimler będą miały po 50 proc. udziałów w nowo utworzonej spółce, której głównym zadaniem będzie połączenie działań z zakresu usług takich, jak car-sharing i przejazdy na żądanie (fot.uber)
REKLAMA

Niemieckie koncerny motoryzacyjne wspólnie zajmą się także opracowaniem systemu ładowania dla samochodów elektrycznych.

Umowa pomiędzy dwoma firmami w skrócie będzie oznaczać, że należąca do Daimlera firma Car2Go oraz usługi BMW z serii DriveNow (ReachNow w USA) połączą się, jednakże aby możliwe były wspólne działania, regulatorzy w Europie i w Stanach Zjednoczonych będą musieli wyrazić na to zgodę - jej uzyskanie może zająć nawet kilka miesięcy.

BMW i Daimler będą miały po 50 proc. udziałów w nowo utworzonej spółce, której głównym zadaniem będzie połączenie działań z zakresu usług takich, jak car-sharing i przejazdy na żądanie. Poza obszarem wspólnej działalności, BMW i Daimler nadal będą ze sobą konkurowały "w kluczowych aspektach biznesu".

Jak powiedział szef Daimlera i należącej do koncernu marki Mercedes-Benz, Dieter Zetsche, "jako pionierzy inżynierii motoryzacji nie pozostawimy kształtowania przyszłości miejskiej mobilności innym". Jego zdaniem w przyszłości większość osób nie będzie posiadała samochodu, "a mimo to będą oni dążyli do bycia ekstremalnie mobilnymi. Chcemy połączyć nasze doświadczenia celem stworzenia wydajnego, unikalnego ekosystemu mobilności miejskiej" - dodał Zetsche.

Car2Go i DriveNow obecnie działają w podobny sposób - ocenia The Verge. Zdaniem serwisu, obie firmy przypominają teraz agencje, które pozwalają klientom z niewielkim wyprzedzeniem zarezerwować i krótkoterminowo wynająć samochód.

W 2017 roku Car2Go była największą firmą car-sharingową na świecie. Miała 2,5 mln zarejestrowanych, stałych klientów i 14 tys. samochodów w 26 lokalizacjach w Ameryce Północnej, Europie i Azji. DriveNow z kolei operuje sześcioma tysiącami samochodów w dziewięciu krajach Europy, działa także jako ReachNow w trzech miastach USA.

The Verge zaznacza, że od pewnego czasu spodziewano się porozumienia Daimlerem i BMW i stanowi ono sygnał, że koncerny słynące z tradycyjnie pojętej motoryzacji walczą o to, by ich działalność w obszarze usług dla mobilności zaczęła przynosić pożądane zyski.

Zarówno BMW, jak i Daimler mogą dzięki wspólnym działaniom zyskać, zarówno pod względem biznesowym i ekonomicznym, a także stawić czoła konkurencji ze strony firm, które swój udział w rynku od samego początku budują na bliskich związkach z sektorem nowych technologii. 

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: BMW i Daimler łączą siły, aby konkurować z Uberem i Waymo

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.