PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Blisko 60 proc. dziennikarzy w okresie pandemii pracuje więcej niż wcześniej

Polska Agencja Prasowa oraz Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego przygotowały raport pn. "Praca dziennikarza w czasie koronawirusa i lockdown". 57 proc. dziennikarzy uczestniczących w badaniu przyznała, że w czasie pandemii koronawirusa pracuje zdecydowanie więcej niż wcześniej.

  • Autor:PW
  • 30 cze 2020 18:50
Blisko 60 proc. dziennikarzy w okresie pandemii pracuje więcej niż wcześniej
Według 74 proc. dziennikarzy branża medialna dobrze dostosowała się do sytuacji (Fot. Shutterstock.com)
REKLAMA
  • Na potrzeby raportu przeanalizowano 316 ankiet przeprowadzonych wśród przedstawicieli tego zawodu (pracujących w jednej lub kilku redakcjach, z podziałem m.in. na wiek i płeć).
  • 59 proc. zapytanych dziennikarzy stwierdziło, że sytuacja epidemiologiczna wymaga od nich szybszej reakcji w tworzeniu newsów.
  • Przedmiotem badania była także współpraca dziennikarzy z PR-owcami. 44 proc. tych pierwszych zaobserwowało w czasie pandemii koronawirusa zwiększoną liczbę wysyłanych informacji prasowych.

Główny wniosek płynący z analizy danych zebranych na potrzeby badania pn. "Praca dziennikarza w czasie koronawirusa i lockdown" to konieczność większego zaangażowania się w swoje obowiązki. 57 proc. zapytanych dziennikarzy przyznało, że w czasie pandemii pracuje zdecydowanie więcej niż wcześniej (65 proc.z nich pracuje w portalach internetowych), a 59 proc., że sytuacja wymaga od nich szybszej reakcji w tworzeniu newsowych materiałów (tu przewaga redakcji lokalnych/regionalnych - 62 proc.). 

Według 74 proc. dziennikarzy branża medialna dobrze dostosowała się do sytuacji, przeciwnego zdania było 13 proc. badanych. Pandemia stanowi jednak zagrożenie dla funkcjonowania dziedzin/branż, którymi zajmują się w swojej pracy - tak uważa 47 proc. zapytanych. Z kolei 35 proc. z nich przyznało, że w okresie epidemii muszą opisywać dziedziny, będąca poza zakresem, w którym się wcześniej specjalizowali. 

Zobacz Dziennikarze stracą pracę? Wydawca "Gazety Wyborczej" tnie etaty. Do zwolnienia ponad 100 osób.

Przedmiotem badania była ponadto współpraca dziennikarzy z PR-owcami. 44 proc. tych pierwszych zaobserwowała w czasie pandemii koronawirusa zwiększoną liczbę wysyłanych informacji prasowych. 41 proc. "przebadanych" dopatrzyło się w przesyłanych treściach paniki i chaosu, 43 proc. natomiast było przeciwnego zdania. 

Większość, bo 71 proc. dziennikarzy uznało, że trwałym skutkiem epidemii COVID-19 w komunikacji pomiędzy nimi a PR-owcami będzie częstsze uczestnictwo w konferencjach internetowych. Przeszło połowa ankietowanych uznała, że w większym stopniu wykorzystywane będą webinaria i podcasty (64 proc.), wideorozmowy (55 proc.) oraz komunikatory internetowe (53 proc.).

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Blisko 60 proc. dziennikarzy w okresie pandemii pracuje więcej niż wcześniej

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.