PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Błędy telemarketerów - na które uważać i jak je naprawiać?

Jednym z zadań kadry kierowniczej jest jak najszybsze wychwycenie pomyłek swoich pracowników i ich sprawne eliminowanie. Na co należy zwracać uwagę w pracy telemarketerów, aby sprzedaż była efektywna?

  • Autor:JP
  • 5 paź 2015 11:12
Błędy telemarketerów - na które uważać i jak je naprawiać?
Pierwszym etapem rekcji na błędy w sprzedaży – czasem wystarczającym – jest coaching z kierownikiem. /Fot. Youtube
REKLAMA

W sprzedaży liczy się przede wszystkim doskonała znajomość oferowanego produktu oraz przyjazny kontakt z klientem, nastawiony na spełnianie jego potrzeb. Ta specyfika pracy sprzedawcy, także telemarketera, decyduje o tym, jakie umiejętności powinien on posiadać oraz jakie błędy najczęściej popełnia.

Co może pójść nie tak?

Każdy sprzedawca na początku swojej zawodowej kariery przechodzi szereg szkoleń, które uczą go postępowania z klientem. To jednak wciąż nie gwarantuje sukcesu jego działań.

Praktyka i żywy kontakt z rozmówcą wymagają dużej elastyczności, otwartości i często stosowania zaawansowanych technik negocjacyjnych. To skomplikowane zadanie, dlatego wielu konsultantów popełnia błędy w tym zakresie. Jak je wychwycić i z nimi walczyć? 

Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na używane przez konsultanta techniki, umiejętność radzenia sobie z klientem oraz aktywną sprzedaż. Telemarketerzy najczęściej mają problemy z wytrwałością w walce o potencjalną sprzedaż oraz dostosowaniem argumentacji do klienta.

– Dziś klient przyzwyczajony jest do standardowej komunikacji i znudzony nią, dlatego bez zastanowienia zbywa konsultanta postępującego według wskazówek dawnej szkoły sprzedażowej. Gdy stare schematy zawodzą, przed naszymi pracownikami codziennie pojawia się trudne zadanie – dostosować się do każdego klienta i wzbudzić w nim chęć zakupu – mówi Aneta Malinowska, kierownik ds. jakości i monitoringu z firmy Telmon.

Automatyzm

Zdarza się także, że konsultant nabywając wprawy w przedstawianiu produktów i korzyści z nich wynikających, po pewnym czasie niemal automatycznie powtarza niektóre sformułowania i słowa klucze, ograniczając dany argument do minimum.

Zapomina przy tym albo nie jest świadomy, że przeważnie to za mało, aby klient w pełni uświadomił sobie wartość produktu. Takie nawyki pracownika należy szybko wychwytywać i im przeciwdziałać, by konsultant osiągał pożądane wyniki.

Błędy merytoryczne

Poza nieprawidłowościami dotyczącymi samego procesu sprzedaży i podejścia do klienta w call center zdarzają się także błędy merytoryczne i proceduralne. Przekazywanie przez konsultanta nieprawdziwych bądź nieprawidłowych informacji i brak poszanowania dla procedur są szczególnie niebezpieczne dla centrum sprzedażowego.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Błędy telemarketerów - na które uważać i jak je naprawiać?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.