PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Biurowa prokrastynacja. Dlaczego pracownicy odkładają obowiązki na później?

Jakie wymówki najczęściej towarzyszą pracownikom, którzy z powodu nadmiernego hałasu, wszechobecnego szumu informacyjnego czy chaosu w miejscu pracy, odkładają obowiązki wymagające koncentracji i decyzyjności na kolejną godzinę, dzień, miesiąc?

  • Bartosz Dyląg
    bad
  • 16 sty 2017 16:33
Biurowa prokrastynacja. Dlaczego pracownicy odkładają obowiązki na później?
66 proc., nawet o tyle może spaść wydajność z powodu hałasu w miejscu pracy. (Fot. pixabay)
REKLAMA

66 proc., nawet o tyle może spaść wydajność z powodu hałasu w miejscu pracy. A 3 na 10 pracowników właśnie z tego powodu regularnie traci koncentrację. Jeśli przyjmiemy za Colinem Rowlingsem, znanym akustykiem, że ponowne skoncentrowanie się na zadaniu, które zostało przerwane przez niechciany dźwięk, zajmuje każdorazowo około 10-15 minut, wszystkie wymówki przekładania trudnych projektów powinny być nam wybaczone. Dlaczego? Przyjrzyjmy się akustyce w naszych biurach.

Na skalę międzynarodową

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ostatni raport Leesman Index, firmy zajmującej się analizą miejsc pracy, oparty na odpowiedziach 108 tysięcy respondentów z 49 krajów, w tym z 893 lokalizacji, mierzy właściwości biur typu open space. Tegoroczna edycja badania dotyczyła hałasu w przestrzeni office.

Okazuje się, że jedynie 30 proc. badanych jest zadowolona z obecnego poziomu głośności w przestrzeni, w której na co dzień pracuje. To właśnie hałas wskazywany jest jako główny czynnik spadku wydajności i chęci do podejmowania wyzwań.

Czytaj też: Biuro to nie kurnik. Pracownik musi czuć się w nim jak w domu

- Należy pamiętać, że to, jak zachowuje się dźwięk w danej lokalizacji, zależy między innymi od zastosowanego wykończenia przestrzeni, umeblowania, ale też ścianek działowych – słowem kształtu pomieszczenia. Głośniej będzie w miejscach, gdzie sufit, ściany i podłoga są wykonane z twardych materiałów jak beton, szkło czy płyta karton-gips. W takich wnętrzach dźwięki wzmacniane są przez odbicia, niosąc się dalej i w efekcie przeszkadzając wielu osobom - mówi Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. handlu i marketingu, członek zarządu Mikomax Smart Office.

- Niestety taka jest specyfika zdecydowanej większości przestrzeni typu open space. Dlatego, podczas gdy polskie normy wskazują około 55 dB jako wartość hałasu dopuszczalną w pomieszczeniach biurowych, w przestrzeniach otwartych jego poziom jest przekroczony nawet o 15 punktów (60-65 dB). To zdecydowania za dużo – komentuje

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Biurowa prokrastynacja. Dlaczego pracownicy odkładają obowiązki na później?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.