PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Biuro w domu. Jakie koszty można odliczyć od podatku?

  • Justyna Koc
    jk
  • 20 lut 2018 18:31

Polacy chętnie podejmują decyzję o rozpoczęciu pracy na własny rachunek. Wraz z przejściem „na swoje” pojawiają się jednak nowe wyzwania, m.in. znalezienia przestrzeni dla firmowego biura. Bywa, że najlepszym rozwiązaniem może być siedziba w… naszym mieszkaniu.

Biuro w domu. Jakie koszty można odliczyć od podatku?
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 23 września 2022
REKLAMA
  • Jeżeli chcemy stworzyć biuro we własnym mieszkaniu, musimy się do tego wcześniej przygotować.
  • Pozwoli nam to na bezproblemowe rozdzielenie stref prywatnej i służbowej, a co za tym idzie – ułatwi oddzielenie kosztów związanych z użytkowaniem lokum, które możemy odliczyć. 

Podjęcie decyzji o ulokowaniu firmy we własnym mieszkaniu pozwala ominąć często wysokie koszty najmu czy kupna osobnego lokalu. Pierwszym krokiem, który pozwoli nam dokonać metamorfozy wybranej części lokum powinno być jednak dokładne określenie funkcji, które będzie pełnić. Bywa bowiem, że ze względu na powierzchnię naszego mieszkania strefa biura będzie wykorzystywana przez nas także do innych celów.

Czytaj też: Praca z domu i urlop bez limitu. Bo liczą się wyniki, a nie czas spędzany w biurze

 – Urządzając przestrzeń do pracy w mieszkaniu warto zadbać przede wszystkim o funkcjonalne i ergonomiczne meble. Dlaczego? Inwestując w takie rozwiązania, inwestujemy przede wszystkim w wygodę oraz bezpieczeństwo. Przykładowo biurko z możliwością regulacji blatu pozwala na zmianę pozycji z siedzącej na stojącą, a także na dopasowanie wysokości blatu do swojego wzrostu, co w perspektywie wielu godzin spędzonych przy pracy ma dla naszego zdrowia kluczowe znaczenie. Dodatkowym atutem takich rozwiązań jest możliwość dostosowania miejsca pracy do potrzeb pozostałych domowników, a w razie potrzeby taka funkcja pozwala trzymać sprzęt oraz ważne dokumenty poza zasięgiem najmłodszych – radzi Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. handlu i marketingu, członek zarządu Mikomax Smart Office.

– Ważnym elementem planowania powinno być również dostosowanie przyszłej przestrzeni do specyfiki naszej pracy. Jeśli wymaga ona skupienia, warto zadbać o odpowiednie wydzielenie domowego biura od reszty mieszkania, np. za pomocą ścianek akustycznych – dodaje ekspert Mikomax Smart Office.

Poniesione wydatki możesz odliczyć

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Biuro w domu. Jakie koszty można odliczyć od podatku?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA