PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Biuro jak Uber - współdzielenie zamiast własności

Współdzielenie jest jednym z najważniejszych trendów światowej gospodarki. Wyrosłe na gruncie cyfryzacji i przemian demograficznych wkracza także na polski rynek biurowy.

  • Autor:JP
  • 21 gru 2017 16:30
Biuro jak Uber - współdzielenie zamiast własności
Przestrzenie coworkingowe funkcjonują z myślą o młodych przedsiębiorstwach (Fot. mat. pras.)
REKLAMA

Sharing economy sprawdza się w sektorze transportu, hotelarstwa, turystyki czy usług finansowych, przyczyniając się do wzrostu globalnego przychodu, który w 2025 roku może osiągnąć nawet 335 miliardów dolarów. Najbardziej znanymi firmami zbudowanymi na tym modelu są Uber, Blablacar i Airbnb. Idea współdzielenia została również zaadaptowana na potrzeby rynku biurowego, gdzie rozwija się m.in. za pośrednictwem przestrzeni coworkingowych dostępnych niemal w każdym dużym mieście w Polsce.

- Przestrzenie coworkingowe funkcjonują z myślą o młodych przedsiębiorstwach, startupach, a także freelancerach, którzy potrzebują miejsca do pracy, jednakże często nie stać ich na kupno czy wynajem określonej powierzchni lub korzystaliby z niej tylko raz na jakiś czas. W Polsce znajduje się kilkaset coworkingów do wynajęcia na godziny – mówi konsultant w Mikomax Smart Office Filip Szklarz.

– Jednym z głównych atutów, na które wskazują nasi klienci korzystający z przestrzeni coworkingowej, jest możliwość pracy w nowocześnie zaaranżowanym miejscu, a jednocześnie duża oszczędność dla nich jako właścicieli początkujących przedsiębiorstw. Nie muszą martwić się o koszty najmu czy opłaty dodatkowe, dzięki czemu całą uwagę skupiają na rozwijaniu biznesu - dodaje menedżer w Idea Hub Marta Bloch.

Czytaj też: Coworking będzie w Polsce zyskiwał na popularności

Dzięki współkorzystaniu z jednej przestrzeni albo dzięki zastępowaniu własnego biurka systemem typu hot desking, firmy mogą radykalnie ograniczyć koszty.

- Hot desking to dzielenie stanowisk, które nie są przypisane do konkretnego pracownika - wyjaśnia dyrektor ds. handlu i marketingu, członek zarządu Mikomax Zuzanna Mikołajczyk.

Według raportu „(Współ)dziel i rządź!” 40 proc. osób wie, na czym polegają usługi sharing economy, a 26 proc. aktywnie z nich korzysta za pośrednictwem platform internetowych.

 

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Biuro jak Uber - współdzielenie zamiast własności

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.