PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

"Bez komunikacji nie ma organizacji". Przed takim wyzwaniem stoją firmy

Poprawa komunikacji między pracownikami i przełożonymi, co za tym idzie poprawa jakości doświadczeń pracowników to jedno z największych wyzwań, jakie stoją przed kadrą zarządzającą.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

"Bez komunikacji nie ma organizacji". Przed takim wyzwaniem stoją firmy

  • Wyniki badań Trendy HR 2018 wykazują, że dla pracowników bardzo ważne jest przyjazne miejsce pracy, czyli takie, które cechuje elastyczność oraz idea współpracy pomiędzy zespołami.
  • Kolejnym elementem, którego znaczenie rośnie, jest potrzeba wsparcia ze strony menedżera. To wskazuje na chęć utrzymywania częstej i bliskiej komunikacji z przełożonym.
  • To, w jaki sposób przekazujemy zadania, dajemy feedback czy po prostu formułujemy wiadomości, wpływa na ich odbiór - przypomina Anna Janowczyk, senior communications specialist z OLX Praca.

Zgodnie z raportem Trendy HR, w 2019 roku jednym z największych wyzwań firm jest poprawa jakości doświadczeń pracownika. Zdaniem aż 82 proc. badanych jest to istotna kwestia, a 26 proc. uznało ją za pilną. Odpowiedzią na potrzeby pracowników i wyzwania pracodawców ma być dobrze skrojona komunikacja wewnętrzna. A to, jak wiadomo nie od dziś jednocześnie jedna z największych bolączek firm.

- Komunikacja wewnętrzna ma ogromne znaczenie. To, w jaki sposób przekazujemy zadania, dajemy feedback czy po prostu formułujemy wiadomości, wpływa na ich odbiór. A odbiorca nie może tracić czasu na zastanawianie się, co kto miał na myśli. Komunikat musi być dla niego czytelny - wyjaśnia Anna Janowczyk, senior communications specialist z OLX Praca.

W podobnym tonie na łamach PulsHR.pl wypowiadała się niedawno Kamila Rogowska, head of HR w Cybercom Poland. - Mówi się, że „bez komunikacji nie ma organizacji”. Dla większości z nas to truizm, a jednak jest jakiś powód, dla którego komunikacja jest jednym z najczęściej wskazywanych przez pracowników obszarów nieefektywności organizacji - przekonywała.  

Jak dodaje Janowczyk, działania w zakresie komunikacji powinny być realizowane w zgodzie ze strategią employer brandingową i HR-ową firmy. Raport EB z 2018 roku wykazuje jednak, że niewiele firm ma takie wytyczne. Zaledwie 18 proc. respondentów wykazało, że firma kieruje się jasno zdefiniowaną strategią kształtowania wizerunku pracodawcy. Jednocześnie badani stwierdzili, że posiadanie tego rodzaju wytycznych w znacznej mierze definiuje proces komunikacji firmy (aż 55 proc. respondentów), w szczególności umożliwia prowadzenie spójnej komunikacji (87 proc.), zwiększenie zaangażowania wśród pracowników (84 proc.) oraz ułatwia przyciąganie talentów do organizacji (81 proc.).

Jak zbudować dobrą komunikację?

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.