Podczas odbywającej się w San Francisco konferencji VMworld 2019 ogłoszono, że platforma cyfrowego miejsca pracy Workspace ONE otrzyma wsparcie w postaci usług cyfrowego doradcy.
Ogłoszone podczas VMworld 2019 usługi cyfrowego konsjerża mają wesprzeć organizacje w podnoszeniu satysfakcji i produktywności pracowników. Założeniem doradcy jest, by przez cały okres zatrudnienia pracownika był on wspierany przez zaproponowane rozwiązanie.
Poza sztuczną inteligencją wspierającą ludzi w ich codziennych aktywnościach zawodowych firma VMware ogłosiła szereg pomniejszych usprawnień swojego środowiska pracy. Pozwolą one firmowym działom IT wykorzystać automatyzację do zagwarantowania bezpiecznego dostępu do dowolnej aplikacji, w dowolnej chmurze i na dowolnym urządzeniu, bez względu na lokalizację dla każdego z zatrudnionych w organizacji pracowników.
VMware sugeruje, że taka strategia musi być trzonem całego procesu wdrożeniowego w zakresie cyfrowego miejsca pracy, bo tylko wtedy gwarantuje sukces. Firma przekonuje, że zwiększa poziom cyfrowych doświadczeń pracowników. - Współpracując z najlepszymi partnerami i dostawcami technologii, jesteśmy gotowi zapewnić pracownikom wszystko, czego potrzebują, aby być produktywnymi w pracy tak teraz, jak i w przyszłości - komentuje Shankar Iyer, wiceprezes VMware ds. rozwiązań dla użytkowników końcowych.
Firma ogłosiła, że oparte na algorytmach sztucznej inteligencji nowe usługi mają na celu przede wszystkim uprościć procesy wdrażania nowych pracowników do ich codziennych zadań. Pracownicy będą mieli dostęp do wirtualnego asystenta, bazującego na rozwiązaniu IBM Watson z poziomu platformy aplikacyjnej Workspace ONE. Użytkownicy w oparciu o przetwarzanie języka naturalnego będą mogli komunikować się ze swoim asystentem np. w trakcie procesu onboardingu, by uzyskać najważniejsze informacje o nowym miejscu pracy.
Workspace ONE będzie dzięki tym rozwiązaniom najprawdopodobniej pierwszą na rynku platformą cyfrowego obszaru roboczego, wykorzystującą możliwości wirtualnego asystenta opartego na sztucznej inteligencji.
Czytaj też: Mediacje i ugody w przetargach będą łatwiejsze
- Na obecnym rynku pracownicy oczekują niczym nieskrepowanych doświadczeń technologicznych - mówi Daniel Kloud, wiceprezes ds. strategicznego ekosystemu partnerów w dziale danych i rozwoju SI w firmie IBM. - To, co mogą mieć na wyciągniecie ręki w życiu prywatnym musi wspierać ich także w karierze zawodowej. Dzisiaj to już nie tylko dostęp do smartfonów. Chodzi także o możliwość interakcji z wirtualnymi asystentami i chatbotami w celu usprawnienia ich codziennych zadań.
Jak przekonuje Kloud asystent cyfrowy Workspace ONE obsługiwany przez IBM Watson nie tylko ułatwi pracownikom znalezienie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, ale także zapewni zespołom IT i HR czas na realizację strategicznych zadań i rozwój biznesu.
Dzięki nowej usłudze Workspace ONE Intelligent Hub Virtual Assistant, pracownicy będą mogli sprawnie wykonywać liczne zadania związane z codzienną interakcją z działami IT i HR.
Wirtualny asystent wesprze pracowników w samodzielnym rejestrowaniu nowych urządzeń do firmowej sieci, rozwiązywaniu problemów z profilami wi-fi czy w zarządzaniu i wybieraniu świadczeń pozapłacowych. Ponadto pracownicy będą mogli korzystać z wirtualnego asystenta Workspace ONE Intelligence Hub, aby uzyskać dostęp do różnorodnych zasobów danej organizacji, w tym poszczególnych regulaminów firmy, lokalizacji biur zdalnych czy procesów innych zespołów.
Bezpieczne zasoby bez ograniczeń
W trakcie konferencji VMworld 2019 US firma ogłosiła, że platforma Workspace ONE zostanie wsparta również zaktualizowanym oprogramowaniem Mobile Flows. Rozwiązanie pomoże użytkowników, korzystającym z kilku urządzeń i systemów wykonywać zadania z nimi powiązane z poziomu jednej aplikacji. Eliminuje to potrzebę odwiedzania kilku różnych witryn internetowych.
Zwiększenie produktywności pracowników poprzez zapewnienie im bezproblemowego dostępu do potrzebnych zasobów ma kluczowe znaczenie dla sukcesu cyfrowego obszaru roboczego. Jednak działy nadal IT muszą mieć kontrolę nad tym, co się dzieje z całym środowiskiem informatycznym firmy.
Swoboda dostępu nie może ograniczać możliwości kontrolowanie tego, czy dane urządzenia, aplikacje i systemy pracownika działają prawidłowo. Dlatego Workspace ONE otrzymał wsparcie w postaci platformy Digital Employee Experience Management. Dzięki tej nowej usłudze działy IT będą mogły w czasie rzeczywistym wykrywać i zdalnie usuwać potencjalne problemy, które mogą mieć wpływ na cyfrowe doświadczenia pracowników i bezpieczeństwo danych.
Cyfrowe doświadczenia wzmacniają biznes
Najnowsze badania VMware wykazały, że firmy, które chętnie inwestują w rozwój cyfrowych doświadczeń pracowników, znacznie łatwiej osiągają cele biznesowe i przyciągają uzdolnionych fachowców. Trend ten dotyczy tak krajów zachodniej Europy, jak i polskich firm.
W Polsce ponad 75 proc. pracowników uzależnia wybór danej pracy od poziomu cyfrowej wolności, co stanowi wynik średnio o 15 proc. wyższy niż w Niemczech, Francji czy Wlk. Brytanii. Ponadto Polscy respondenci, którzy przyznali, że ich organizacja daje im możliwość pracy zdalnej oraz dostęp do nowych technologii, znacznie częściej wskazywali, że są dumni ze swojego miejsca pracy, w porównaniu z respondentami, których firma nie pozwala na taką swobodę (82 proc. w porównaniu do 18 proc).
KOMENTARZE (0)