PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Barometr pracowniczych nastrojów. Satysfakcja z pracy i zaufanie do szefa kuleją

Zaufanie do przełożonego oraz satysfakcja z pracy - te dwa elementy zebrały najniższe noty w "Badaniu Nastrojów Pracowników. - Szefowie mają dużo do nadrobienia, jeśli chodzi o budowanie swej pozycji w organizacji i zdobywanie zaufania pracowników. Szczególnie, gdy popatrzymy na konkretne oceny: na 6 i wyżej w 10-stopniowej skali zaufanie osób zatrudnionych w organizacji do szefa oceniło aż 71,38 proc. pracodawców i tylko 65,44 proc. pracowników - wylicza cytowany w raporcie Paweł Prociak, business director w Wyser.

Barometr pracowniczych nastrojów. Satysfakcja z pracy i zaufanie do szefa kuleją
Najniższe wyniki w całym badaniu zanotowano w części dotyczącej satysfakcji z pracy. (Fot. shutterstock)
REKLAMA
  • Badanie „Barometr nastrojów pracowników“ przeprowadzili wspólnie Gi Group, Grafton Recruitment, Wyser oraz TACK TMI.
  • W prawie 1000-osobowej grupie - pracowników i pracodawców - zebrali opinie na temat wynagrodzenia, stabilności zatrudnienia, satysfakcji z pracy oraz zaufania do przełożonego.
  • Co się okazało? W tych kwestiach mamy bardzo dużo do poprawy...

Podczas badania pracodawcy odpowiadali na te same pytania co pracownicy, wskazując „co ich zdaniem na dany temat uważają pracownicy”. Chcieliśmy się dowiedzieć, czy mają wspólne perspektywy, gdzie widać różnice w ocenie sytuacji na rynku pracy i z czego mogą one wynikać - wyjaśniają założenia badania jego autorzy.

Zacznijmy od wynagrodzenia, które niezmiennie jest numerem jeden, jeśli chodzi o zainteresowanie pracowników. Barometr nastrojów jest wyższy u pracowników i wynosi 6,6. Pracodawcy są mniej optymistyczni i u nich barometr wyniósł 6,2.

– Z Barometru wynika, że Polacy nie są zadowoleni ze swojej pensji i chcą zarabiać więcej. Na 6 lub wyżej ocenia swoje wynagrodzenie trzy czwarte pracowników, ale aż prawie 70 proc. szefów uważa, że pracownicy są zadowoleni z uposażeń – komentuje Antonio Carvelli, członek zarządu i deputy country manager agencji pracy Gi Group.

Na tym nie koniec złych wiadomości dla pracodawców. Oto pracownicy, którzy swe wynagrodzenie ocenili na "5", w zdecydowanej większości przyznają, że szukają nowej pracy. Powiedziało tak aż 90 proc. badanych. Co więcej, 55 proc. pracowników jest skłonnych przeprowadzić się do innego miasta za pracą, w której będą lepiej zarabiać. 

– Pracodawcy, szefowie, przełożeni! Sprawdźmy, co możemy zrobić, by zatrzymać talenty w firmie. Jeśli nie możemy dać podwyżek, to są inne narzędzia motywacyjne: pracownicy potrzebują i oczekują szkoleń, warsztatów. Może jesteśmy w stanie dofinansować ich pasję? Może mają inne potrzeby, które możemy spełnić - bez narażania na zachwianie budżetu firmowego? Daję nam, pracodawcom, zadanie: sprawdźmy, co możemy zrobić dla pracowników – komentuje Joanna Wanatowicz, business director w Grafton Recruitment.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Barometr pracowniczych nastrojów. Satysfakcja z pracy i zaufanie do szefa kuleją

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.