PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Bariery utrudniają funkcjonowanie polskich firm na rynku UE

  • Autor: AT
  • 16 paź 2019 14:15

Polscy przedsiębiorcy często etykietują swoje produkty jako wyprodukowane w UE, a nie w Polsce. Dzięki temu są one chętniej kupowane za granicą. Sytuacja polskich dostawców w najistotniejszych branżach eksportowych: stolarki otworowej, transportowej, rolno-spożywczej, kosmetycznej, jest dodatkowo komplikowana przez napotykane przez nich bariery - wynika z raportu "Bariery dla polskich przedsiębiorców działających na rynkach Unii Europejskiej".

Bariery utrudniają funkcjonowanie polskich firm na rynku UE
Brakuje silnego głosu, że polscy przedsiębiorcy na rynkach UE napotykają bariery, których napotykać nie powinni (fot. shutterstock)
REKLAMA

Polska jest szóstą gospodarką w Unii Europejskiej. Brak nam jednak spójnej, silnej marki narodowej. Raport "Bariery dla polskich przedsiębiorców działających na rynkach Unii Europejskiej" analizuje sytuację polskich dostawców towarów i usług.

Polscy przedsiębiorcy często etykietują swoje produkty jako wyprodukowane w UE, a nie w Polsce. Dzięki temu są one chętniej kupowane za granicą. Sytuacja polskich dostawców w najistotniejszych branżach eksportowych: stolarki otworowej, transportowej, rolno-spożywczej, kosmetycznej, jest dodatkowo komplikowana przez napotykane przez nich bariery.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Bariery formalne to np. przepisy, które wprowadza dane państwo. Tu dobrym przykładem jest Francja. Dzięki jej staraniom polscy przedsiębiorcy mają w zasadzie zamknięty rynek, jeżeli chodzi o usługi transportowe we Francji. Do barier nieformalnych zaliczamy, często spotykany, tzw. czarny PR - mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl, Krzysztof Gigol, ekspert Fundacji Republikańskiej.

Czytaj też: Przedsiębiorcy nie mają wątpliwości. Coraz trudniej prowadzi się biznes w Polsce

Z innymi barierami musi się natomiast mierzyć branża kosmetyczna.

- W porównaniu do innych krajów Polska nie ma wyrobionej silnej marki. Firmy w swoich strukturach cenowych powinny wydawać określone pieniądze na budowę marki, na razie są to wciąż niewielkie środki - mówi Roman Rabantek, ekspert Fundacji Republikańskiej.

Branżę kosmetyczną ogranicza również brak nowoczesnej technologii. Producenci w innych krajach posiadają technologie oparte na mikrobiologii i nanotechnologii. To bardzo nowoczesne rozwiązania, rzadko kiedy wprowadzane przez naszych producentów. W Polsce pojawia się dużo start-upów kosmetycznych, nie wszystkie natomiast posiadają certyfikaty związane z naturalnością i ekologią.

- Raport "Bariery dla polskich przedsiębiorców działających na rynkach Unii Europejskiej" powstał, ponieważ brakuje silnego głosu, że polscy przedsiębiorcy na rynkach UE napotykają bariery, których napotykać nie powinni - mówi Kamil Orzeł, członek zarządu Fundacji Republikańskiej.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Bariery utrudniają funkcjonowanie polskich firm na rynku UE

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA