PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Bagatelizując emocje w biznesie, lekceważymy motywację pracowników

- Emocje i motywacja to nierozerwalne elementy - mówi Stanisław Borawski, psycholog z Uniwersytetu SWPS, współzałożyciel firmy Common Wombat. - Ludzie na poziomie racjonalnym wiedzą, co powinni zrobić, jednak sama wiedza nie wystarczy, by pojawiło się działanie. Potrzebne są emocje.

Bagatelizując emocje w biznesie, lekceważymy motywację pracowników
Motywacja pracowników napędzana jest przez emocje (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Cechą dobrego menedżera jest zdolność budowania pozytywnych emocji i nawiązywania więzi z innymi ludźmi, dzięki czemu jest w stanie zbudować zespół zaangażowanych ludzi, pozytywnie wpływających na wyniki całej firmy.
  • Tymczasem menedżerowie niechętnie podejmują się działań związanych z rozwojem emocji, uważając to za osłabienie swojej pozycji w oczach podwładnych.
  • Bez emocji natomiast nie ma skutecznej motywacji.

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że emocje nie idą w parze z biznesem. Nic bardziej mylnego. To połączenie wydaje się nietypowe, ponieważ prowadzenie firmy kojarzy się bardziej z twardą ręką i zarabianiem pieniędzy, a nie z uczuciami.

- Osoby emocjonalne kojarzą się z ciepłymi ludźmi, trzymającymi uczucia na wierzchu. Obraz ten nie pasuje do biznesu, zwłaszcza dla tych, którzy traktują go jak pole walki – albo ty zjesz innych, albo oni ciebie. To nie jest dobre podejście - mówi dr Stanisław Borawski, psycholog z Uniwersytetu SWPS, współzałożyciel firmy Comon Wombat.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Gdy rozmawiam z menedżerami czy HR-owcami i przechodzimy do tematu emocji, pojawia się w ich wypowiedziach sceptycyzm. Poważni biznesmeni nie chcą rozmawiać o emocjach. Te, które się pojawią i o których się mówi, to radość związana z sukcesem lub irytacja z powodu nieudanego projektu czy też wobec niekompetencji pracowników i przełożonych. To dość wąski wachlarz - dodaje Borawski.

Czytaj też: Andrzej Blikle o nauce empatii w biznesie

Menedżerowie niechętnie podejmują się działań związanych z rozwojem emocji, uważając to za osłabienie swojej pozycji w oczach podwładnych, a także pokazanie siebie jako osoby niepewnej swojej wartości i, w dalszej perspektywie, pozwalającej na wykorzystywanie. To błąd, ponieważ cechą dobrego menedżera jest zdolność budowania pozytywnych emocji i nawiązywania więzi z innymi ludźmi, dzięki czemu jest w stanie zbudować zespół zaangażowanych ludzi, pozytywnie wpływających na wyniki całej firmy.

Emocje napędzają motywację

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Bagatelizując emocje w biznesie, lekceważymy motywację pracowników

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Pablo 2020-03-01 13:34:28

    O motywacje ludzi trzeba zabiegać non stop. To jest jak pociąg, który stale trzeba napedzać, stale dopieszczać zeby za szybko nie zwalniał. I to jest wg mnie normalne. Każdy lubi być doceniany, a dodatkowe benefity w stylu premii od czasu do czasu czy pakietów medycznych medicover z mozliwoscią diagnostyki to nie są znowu jakieś szczególnie wysokie koszty dla firmy... a jednak środki które zbudują motywację ludzi

REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA