PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Badanie: Co czwarta firma planuje zakup auta

25 proc. przedsiębiorców z sektora MŚP deklaruje, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy kupi przynajmniej jeden samochód - wynika z najnowszego badania „Portfele Polaków pod lupą”. Wśród ankietowanych 80 proc. zamierza nabyć nowe auto, a co piąty przedsiębiorca wybierze używane - czytamy.

  • Autor:PAP/AT
  • 22 gru 2020 18:05
Badanie: Co czwarta firma planuje zakup auta
58 proc. firm zamierza powiększyć park maszyn o jedno auto, a 40 proc. kupi od 2 do 5 pojazdów (fot. pixabay)
REKLAMA
  • 58 proc. firm zamierza powiększyć park maszyn o jedno auto, a 40 proc. kupi od 2 do 5 pojazdów.
  • Ponad połowa firm (58 proc.) planuje w przyszłym roku nabyć pojazd w leasingu, zaś kupno za gotówkę deklaruje 28 proc. pytanych - podano.
  • Zdecydowana większość ankietowanych (80 proc.) zamierza nabyć nowe auto, a zaledwie co piąta wybierze używane.

Jak wynika z badania "Portfele Polaków pod lupą", przeprowadzonego na zlecenie Volkswagen Financial Services, żaden z przedsiębiorców nie rezygnuje z nabycia firmowego pojazdu, 58 proc. z nich jednoznacznie deklaruje, że pandemia nie wpłynęła na te plany. Niecała 1/3 rozważa jedynie odsunięcie zakupu w czasie, a 4 proc. firm zdecyduje się na zakup tańszego auta.

58 proc. firm zamierza powiększyć park maszyn o jedno auto, a 40 proc. kupi od 2 do 5 pojazdów. Ponad połowa firm (58 proc.) planuje w przyszłym roku nabyć pojazd w leasingu, zaś kupno za gotówkę deklaruje 28 proc. pytanych - wynika z badania.

Jak czytamy, zdecydowana większość ankietowanych (80 proc.) zamierza nabyć nowe auto, a zaledwie co piąta wybierze używane. W ocenie Darii Zielaskiewicz z VFS, duża popularność pojazdów fabrycznie nowych jest zrozumiała, bo samochód w firmie ma za zadanie pracować, musi więc być w pełni sprawny, a przy tym relatywnie tani w utrzymaniu.

Z badania wynika, że blisko połowa (44 proc.) deklaruje zakup auta z przedziału 50-100 tys. zł, a 26 proc. zaakceptuje o 50 tys. więcej. Prawie 1/4 ankietowanych przedstawicieli sektora małych i średnich przedsiębiorstw (24 proc.) zdecyduje się na auto kosztujące powyżej 200 tys. zł.

"Z naszego doświadczenia wynika, że biznesowi nabywcy w dużej mierze wybierają lepiej wyposażone samochody, wówczas koszt dodatkowych pakietów, wyższej wersji (na przykład z mocniejszym silnikiem) lub pojedynczych elementów doposażenia, w przypadku takiego finansowania rozkłada się na miesięczne raty" - zaznaczyła Zielaskiewicz. Jak oceniła, w firmowym budżecie jest więc mało odczuwalny, a na co dzień daje więcej komfortu i przyjemności w korzystaniu z samochodu.

Według autorów badania, wysoki odsetek przedsiębiorców chcących kupić auta z wyższej półki cenowej zdecydowanie odróżnia firmy od nabywców indywidualnych. Z badań przeprowadzonych na zlecenie VWFS w listopadzie br. wśród osób prywatnych wynika, że aż 83 proc. z nich planuje zmieścić się w budżecie nieprzekraczającym 50 tys. zł - wskazali.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Badanie: Co czwarta firma planuje zakup auta

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.