Auchan po przejęciu Reala czeka wielka reorganizacja

Prawdziwym wyzwaniem jest zbudowanie jednego przedsiębiorstwa Auchan z ok. 80 sklepami. To wyzwanie przed zarządem Auchan, jak i pracownikami sklepów Real i Auchan - mówią Francois Colombie, przewodniczący rady nadzorczej Auchan Polska i Marek Szeib, dyrektor generalny i prezes Auchan Polska.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Auchan po przejęciu Reala czeka wielka reorganizacja

PODZIEL SIĘ


Autor: Portalspozywczy.pl

www.portalspozywczy.pl

7 maj 2014 11:46


Dlaczego Auchan zdecydował się na przejęcie Reala?

Francois Colombie: Jeden z liczących się rynkowych graczy zaproponował sprzedaż sklepów, nie tylko w Polsce, ale również na Ukrainie, w Rumunii i w Rosji. Ta transakcja była zgodna z naszą strategią i wizją rozwoju na poziomie całej grupy Auchan. Historycznie mamy trzy strefy rozwoju: Europę Zachodnią, Chiny i Azję oraz Europę Centralną i Wschodnią. W Polsce zaczęliśmy inwestować 17 lat , jednocześnie rozwijaliśmy sieć sklepów także na Węgrzech, Ukrainie, w Rumunii i w Rosji. To była okazja, aby umocnić się w tym regionie, a integracja sklepów Real nam to umożliwi. Dzisiaj przed nami stoi ogromne wyzwanie, a mianowicie jak spowodować, aby w hipermarketach Real dynamicznie rosła sprzedaż, aby ten projekt stał się rentowny.

Pretekstem do zakupu sklepów w Polsce była możliwość przejęcia sklepów w Rosji i na Ukrainie?

- Na nasz biznes patrzymy globalnie i lokalnie. Polska jest dla nas ciekawym krajem, w którym bardzo się angażujemy, inwestujemy i rozwijamy. Muszę jednak przyznać, że najtrudniejsze wyzwanie przed nami stoi teraz w Polsce, bo w pozostałych krajach Real był rentowny.

Co dała Grupie Auchan akwizycja sklepów Real w Polsce i w regionie?

- Dzięki temu przejęciu w regionie działa 250 hipermarketów, podczas gdy jeszcze 17 lat temu nie mieliśmy żadnego. Mamy teraz znacznie lepszą pozycję na rynku, wzmocniliśmy także nasz status w każdym kraju. Obecnie nasza firma zarządza siecią ponad 850 hipermarketów na całym świecie.

Co dało to przejęcie w kontekście polskiego rynku?

- Teraz jesteśmy siecią ogólnopolską. Myślę, że jest to bardzo dobre zarówno dla polskich konsumentów, jak i dla naszej marki. Szyld Auchan będzie bardziej widoczny, rozpoznawalny, a to duża wartość dodana. To jest też duża wartość dodana dla centrów handlowych, w których będziemy działać, podnosząc ich atrakcyjność dla klientów, najemców, właścicieli i potencjalnych inwestorów. Jest to też oczywiście duży plus dla naszych dostawców, bo mamy dużo większą skalę, która pozwoli rozwijać naszą współpracę, a im rozwijać firmy. Będziemy mogli zapewnić większą dostępność na półkach, większej liczby produktów.

Marek Szeib: Przed nami ogromne wyzwanie, które stoi przed zarządem Auchan, jak i pracownikami sklepów Real i Auchan. Musimy z dwóch przedsiębiorstw zbudować w najbliższych latach jedno, musimy znaleźć na to optymalny sposób. To ambitne, ale wykonalne zadanie i jestem przekonany, że nam się to uda. Warto podkreślić, że zmienia się równowagi sił w Polsce. Konsolidujemy naszą pozycję w czołówce największych firm handlowych w kraju. Prawdziwym wyzwaniem jest natomiast zbudowanie jednego przedsiębiorstwa Auchan z ok. 80 sklepami.

Cały wywiad czytaj tu 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.