PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Analityka predyktywna to krok w stronę przyszłości zarządzania?

– Zastosowanie analityki predyktywnej w HR jest skomplikowane, ale nie niemożliwe. Gdy się to udaje, jest to pierwszy krok w stronę przyszłości zarządzania zasobami ludzkimi – przekonuje Michał Gołgowski, dyrektor zarządzający Spring Professional.

  • Autor:jk
  • 15 gru 2017 17:58
Analityka predyktywna to krok w stronę przyszłości zarządzania?
Analityka predyktywna to przepowiadanie przyszłości na podstawie posiadanych informacji. (Fot. mat. pras.)
REKLAMA

• Analityka predyktywna to przepowiadanie przyszłości na podstawie posiadanych informacji.

• Warto przykładowo analizować zachowanie pracowników i na podstawie zgromadzonych danych wysnuwać wnioski.

• Dobrym przykładem jest firma Sysco, światowy gigant dystrybucji żywności, która wdrożyła zaawansowane narzędzia do kontroli warunków pracy swoich 51 tys. pracowników.

• Dzięki temu udało jej się w ciągu 6 lat zaoszczędzić 50 milionów dolarów.

Najprostszą definicją analityki predyktywnej jest przepowiadanie przyszłości na podstawie posiadanych informacji.

– Dobrymi przykładami są prognoza pogody i astronomia. W jednym i drugim przypadku, na podstawie zebranych danych, budowane są modele, które pozwalają przewidzieć rozwój wypadków. W przypadku prognozy pogody jest to informacja o opadach lub temperaturze, a w przypadku astronomii o dacie najbliższego zaćmienia słońca – tłumaczy Michał Gołgowski, dyrektor zarządzający Spring Professional. - Dzięki rewolucji big data, po analitykę predyktywną coraz częściej sięgają także przedsiębiorstwa.

Czytaj też: HR oparty na dowodach przynosi zaskakujące efekty. Czas na rewolucję w branży?

Same zastosowania analityki predyktywnej nie muszą być skomplikowane, wymagają jednak, aby firma posiadała dane i potrafiła wyciągać z nich wnioski. Przykładem może być zbieranie informacji na temat zużywających się w firmie materiałów biurowych, takich jak toner, papier do drukarek czy notatniki.

– Zamiast zamawiać je doraźnie, gdy się skończą, można raz na miesiąc zamawiać kilka sztuk mających uzupełnić bieżące zużycie. Pozwala to zoptymalizować koszty i uniknąć sytuacji, gdy nagle kończy się papier do drukarki lub w całym biurze nie ma ani jednego spinacza – tłumaczy Michał Gołgowski – Przykład ten można łatwo ekstrapolować na produkcję, gdy zamiast ryzy papieru, zamawiane są części i materiały.

Analityka predyktywna a HR

Zdaniem eksperta, analitykę predyktywną z powodzeniem można zastosować również w HR. Wymaga to jednak znacznie większego wysiłku i umiejętności niż wdrożenie tego typu narzędzi w dziale produkcyjnym czy biurowym.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Analityka predyktywna to krok w stronę przyszłości zarządzania?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Zeghar 2017-12-16 13:53:40

    Nie no, widać że to bajania HR oderwanego od rzeczywistości. Regularne zamawianie tej samej ilości materiałów? Zdawało mi się, że mając monitoring wielkości zapasów normą jest składanie zamówień dopiero gdy spadną poniżej pewnego poziomu. No chyba że ktoś z lenistwa lubi ponosić niepotrzebne koszty.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.