PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Amazon: Dane o sprzedawcach wspomagają działalność biznesową firmy

  • Autor: PAP/AT
  • 20 lis 2019 18:08

Odpowiadając na pytania Kongresu USA w ramach trwającego dochodzenia antytrustowego Amazon oświadczył, że zagregowane dane gromadzone o niezależnych sprzedawcach korzystających z serwisu koncernu do sprzedaży swoich towarów służą "wspomaganiu działalności biznesowej" firmy.

Amazon: Dane o sprzedawcach wspomagają działalność biznesową firmy
Adobe Stock
REKLAMA

Pytania skierowano do Amazona w ramach toczącego się dochodzenia antymonopolwego przeciwko firmie Jeffa Bezosa, które swoim zakresem obejmuje również relacje giganta e-handlu z zewnętrznymi firmami korzystającymi z jego serwisu do celów sprzedażowych.

Według Amazona, dane o sprzedawcach gromadzone są z publicznie dostępnych źródeł i zbierane również na temat sprzedaży własnych produktów firmy. Przetwarzane są przez zespoły pracowników zajmujące się sprzedażą. Koncern podkreślił, że w celach "wspomagania działalności biznesowej" nie są wykorzystywane dane indywidualnych sprzedawców. Żadne informacje nie są natomiast wykorzystywane do prac przy udostępnianiu nowych produktów ani przy wycenie marek własnych firmy, których na Amazonie jest około 158 tys.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak przypomina agencja Reutera, zewnętrzni sprzedawcy korzystający z możliwości dystrybucji swoich towarów za pośrednictwem Amazona od dłuższego czasu obawiają się, że największa na świecie platforma sprzedażowa w internecie wykorzystuje gromadzone na ich temat dane do ograniczania ich konkurencyjności wobec własnych produktów i sprzedaży.

Czytaj też: Sezon świąteczny rozpoczęty. Amazon zatrudni 9 tys. pracowników

W odpowiedzi przekazanej Kongresowi Amazon stwierdził też, iż dane używane są do analizy popytu na produkty, co stanowi "standardową praktykę" w dystrybucji detalicznej. Koncern poinformował również, że zastrzega sobie prawo do zalecania obniżki cen sprzedawcom zewnętrznym dystrybuującym towary na Amazonie, jeśli wykryje, iż te same dobra sprzedają gdzie indziej za mniejszą kwotę.

Algorytm Amazona dyktujący kolejność wyświetlania towarów na stronach sklepu firmy nie bierze według koncernu pod uwagę czynników takich jak to, czy sprzedawca wykupił płatne reklamy, czy jest marką konkurencyjną, ani czy zapisał się do programu logistyki Amazona. Czynnikami, które stanowią podstawę dla działania algorytmu są natomiast dostępność towarów, ich cena oraz częstotliwość ich nabywania przez konsumentów - zapewnia Amamon.

Agencja Reutera podkreśla, że koncern Bezosa w udzielonej Kongresowi odpowiedzi nie podał szczegółów, o które prosiła komisja prowadząca postępowanie. Chodzi m.in. o informacje, jak wiele towarów marek własnych Amazona dystrybuowanych jest tam po cenach kosztów bądź poniżej ich wartości, ile Amazon zarabia na ich sprzedaży, a także jakie zasady stosuje przy wycenianiu usług dla sprzedawców zewnętrznych.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Amazon: Dane o sprzedawcach wspomagają działalność biznesową firmy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA