Akcje LPP skupi rodzinna fundacja Semper Simul

Jeszcze w 2018 roku większościowym akcjonariuszem odzieżowej spółki LPP zostanie rodzinna fundacja Semper Simul, powołana przez założycieli gdańskiej firmy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Akcje LPP skupi rodzinna fundacja Semper Simul

PODZIEL SIĘ


Autor: Aneta Kaczmarek

14 cze 2018 18:00


  • Spółka LPP powstała w Gdańsku. W ciągu ponad 25 lat, z niewielkiego lokalnego przedsiębiorstwa stała się jedną z najdynamiczniej rozwijających się międzynarodowych firm odzieżowych, nadal zachowując charakter firmy rodzinnej.
  • Grupa LPP tworzy obecnie ponad 25 tys. miejsc pracy i zarządza pięcioma markami: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.
  • Gwarantem sprawnej sukcesji LPP ma stać się prywatna fundacja.

Założyciele LPP mają świadomość naturalnej konieczności zmian pokoleniowych. Stąd podjęte, ale rozłożone na wiele lat działania, ukierunkowane na zabezpieczenie sukcesji, pozwalające na dalszy, dynamiczny rozwój spółki, a także umożliwiające zachowanie obecnego charakteru firmy, także w przyszłości.

Czytaj też: LPP zatrudni 4 tysiące pracowników w ciągu 3 lat. Sukces polskiej firmy rodzinnej

Gwarantem sprawnej sukcesji przy jednoczesnym zachowaniu obecnych wartości i kultury LPP ma stać się prywatna fundacja utworzona przez założycieli LPP, do której przeniosą oni posiadane akcje.

– Semper Simul znaczy zawsze razem. Dziś czuję się dobrze, ale kiedyś mnie zabraknie. Tylko przygotowani na najgorsze są w stanie bronić się przed czymś gwałtownym. Takie rozwiązanie uniemożliwi rozdrobnienie kapitału, zapewni utrzymanie własności akcji LPP w rodzinie i pozwoli kontynuować budowę LPP jako silnego polskiego przedsiębiorstwa – tłumaczy Marek Piechocki.

Fundacja Semper Simul, która zostanie powołana w najbliższym czasie, będzie posiadała 31,5 proc. głosów na walnym zgromadzeniu. Skupione w niej będą wszelkie aktywa należące do prezesa LPP Marka Piechockiego oraz jego rodziny.

W unikalnej kulturze LPP i wartościach firmy Marek Piechocki upatruje źródła istotnej przewagi konkurencyjnej.

Czytaj też: LPP szuka kreatywnych pracowników

LPP jako jedna z największych polskich firm prywatnych ma również pozostać ważnym uczestnikiem życia społeczno-gospodarczego w Polsce.

– Chcę, aby LPP na lata pozostało polską firmą i aby właśnie tu, w Polsce, była tworzona wartość dodana naszych produktów – mówi Marek Piechocki. - Na rozwoju LPP skorzysta polska gospodarka. Nasz plan trzyletni oznacza m.in. 4 tys. nowych miejsc pracy i 2,2 mld krajowych inwestycji. Te pieniądze zostaną w Polsce – dodaje prezes LPP.

Centrala firmy znajduje się w Gdańsku, gdzie funkcjonują m.in. działy projektowe Reserved, Cropp i Sinsay. Kolekcje Mohito i House powstają w filii w Krakowie. W Pruszczu Gdańskim firma stworzyła jedno z najnowocześniejszych w tej części Europy centrów logistycznych odzieży. W Warszawie znajduje się też biuro produktowe marki Reserved oraz showroomy wszystkich marek. Ponadto LPP posiada także biura w Chinach oraz w Bangladeszu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

4 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

bradu 2018-06-18 13:30:42

Dobrą strategię wybrali, firma rodzinna i promująca Polskę na pewno zyska w oczach klientów.

pow 2018-06-15 15:28:56

Jeśli LPP chce się liczyć wśród najlepszych to nie może odstawać i wprowadzać wszystkie nowinki jakie się pojawiają u konkurencji.

aquariua 2018-06-15 14:41:21

Mądre działanie. Nie chciałabym, żeby nagle Reserved stał się zagraniczną marką. Fajnie, że Polska ma też znaną firmę odzieżową na poziomie światowym.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.