PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

AI w natarciu. Do 2021 r. co czwarty informatyk może używać wirtualnego asystenta w pracy

Upowszechnianie się sztucznej inteligencji (SI) i miniaturyzacja technologii mają pozwolić, by 25 proc. pracujących informatyków, już za dwa lata, korzystała z pomocy wirtualnego asystenta.

  • Gabriel Paździor
    GP
  • 14 lut 2019 10:20
AI w natarciu. Do 2021 r. co czwarty informatyk może używać wirtualnego asystenta w pracy
Pod pojęciem sztucznej inteligencji (AI lub SI) kryje się samopoprawiający się algorytm, który analizuje swoja pracę i się optymalizuje. (fot. Mike MacKenzie/flickr.com/CC BY 2.0)
REKLAMA

Trend wspierania pracy wirtualnym asystentem przebadała firma analityczno-doradcza Gartner. Z analizy wynika, że w ciągu ostatnich lat udział w pracy wirtualnych pomocników rośnie stabilnie rok do roku. Jeśli trend się utrzyma to w 2021 r. 25 proc. pracujących informatyków będzie wspomagać swoje wykonywanie obowiązków botem.

Analitycy wskazują, że trendy z pracy profesjonalistów IT, w tym wirtuali asystenci, szybko przeniosą się do innych form pracy, zwłaszcza pracy cyfrowej.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Gartner przekonuje, że - jak z każdą technologią - sztuczna inteligencja będzie tanieć. Efektem będzie jej upowszechnienie i zastosowanie w niedalekiej przyszłości nie tylko w centrach serwerowych, czy placówkach badawczych, ale i w smartfonach, czy komputerach przenośnych. Pozwoli to jeszcze bardziej upowszechnić rozwiązania botów-pomocników.

- Spodziewany się, że wirtualny asystent rozpowszechni się w organizacjach - komentowała zaobserwowane wyniki badań Annette Jump, która pracuje jako koordynator badań w Gartner. W jej ocenie to kwestia dwóch, trzech lat, by zobaczyć realne wejście tej technologii do organizacji na całym świecie. Skorzystać maja zwłaszcza firmy z branż ubezpieczeń, finansów. Już mają być zainteresowane.

Boty-autentystów testują wewnętrznie takie firmy jak Amazon, czy Nokia. To zwłaszcza spersonalizowane oprogramowanie w postaci aplikacji dla pracownika lub managera. Koordynuje ono kalendarz spotkań, transport w czasie dnia pracy. Siła tych rozwiązań polega na ich uczeniu się schematów jakie charakteryzują danego użytkownika. Ta personalizacja jest kluczem do postępu i rewolucyjnego charakteru sztucznej inteligencji.

Czytaj też: Technologia zmienia oblicze HR. Pytanie jak?

Gartner szacuje, że użytkownicy będą współpracować z botem dzięki komunikatom głosowym lub krótkim poleceniom pisanym np. na telefonie lub w komputerze.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: AI w natarciu. Do 2021 r. co czwarty informatyk może używać wirtualnego asystenta w pracy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.