PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Agile w sprzedaży. Siemens tworzy specjalny zespół wsparcia

  • Justyna Koc
    jk
  • 14 paź 2019 18:55

W Siemensie utworzony został stażowy zespół wsparcia sprzedaży dla branży Digital Industries wykorzystujący podejście agile.

Agile w sprzedaży. Siemens tworzy specjalny zespół wsparcia
W nowopowstałym w Siemensie zespole sprzedaży dużą wagę przykłada się do kompetencji miękkich. (Fot. Mat. pras.)
REKLAMA
  • W nowopowstałym w Siemensie zespole sprzedaży dużą wagę przykłada się do kompetencji miękkich.
  • Ważną cechą zespołu jest „samoorganizacja”, która oznacza, że zespół samodzielnie decyduje o tym, jakie zadania podejmowane są do osiągnięcia wskazanego przez zarząd celu.
  • Nad zespołem czuwa scrum master (Piotr Grychoł), który dba o to, aby zespół nie był ograniczany zewnętrznie w realizacji swoich pomysłów i posiadał pełną przestrzeń do testowania i eksperymentowania.

Atutem nowoutworzonego zespołu w Siemensie, złożonego przede wszystkim z ludzi młodych, jest jego dynamika oparta na nowoczesnym, zwinnym podejściu do projektów (agile).

- Misją Siemensa jest automatyzacja i digitalizacja świata wokół nas dzięki innowacyjności i zastosowaniu nowych pomysłów. Zespół wsparcia sprzedaży wykorzystywać będzie zwinne, stosowane m.in. w startupach, metody projektowe polegając na zasobach całej organizacji, jej wiedzy i wieloletnim doświadczeniu – mówi Dominika Bettman, prezeska Siemens Polska.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Pierwsze trzy miesiące funkcjonowania zespołu zostały przeznaczone na wewnętrzne praktyki pracowników. Każda osoba została przeszkolona w ramach kilku funkcji, tym samym młodzi zdobyli praktyczną wiedzę o działaniu produktów i usług dostarczanych przez Siemens Polska.

Czytaj też: Stworzenie "zwinnego" (agile) zespołu zbuduje przywiązanie do firmy

Odbyły się również jednodniowe szkolenia produktowe oraz warsztaty i szkolenie dotyczące zwinności w zespole. Dodatkowo cykl warsztatów Design Thinking stworzył podstawy kreatywnego myślenia, innowacyjnego podejścia do pojawiających się wyzwań oraz współtworzenia rozwiązań razem z klientem. Zaplanowano także spotkania, podczas których zespół wymienił się zdobytymi doświadczeniami i informacjami.

Celem działań przewidzianych na pierwszy kwartał było ukształtowanie zespołu, w którym każdy z pracowników będzie posiadał zindywidualizowane kompetencje, tak, aby w przyszłości mogły one być wykorzystywane w dążeniu do wspólnego celu.

Kompetencje miękkie

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Agile w sprzedaży. Siemens tworzy specjalny zespół wsparcia

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA